Inlägg från: Anonym (Jakob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jakob)

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Surkräm skrev 2025-08-01 22:12:48 följande:
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-01 20:45:11 följande:

Att han har problem med det sociala. 

Ni har aldrig tänkt på att det kan vara utseendet?
    Givetvis har det betydelse. Att påstå något annat är rent skitsnack.
  • Anonym (Jakob)
    Surkräm skrev 2025-08-01 20:24:54 följande:
    Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

Jag är en sån kille. 46 år, har aldrig haft någon tjej, har inte ens fått en chans att få gå på träff. Jag insåg redan i tonåren att tjejerna kommer att rata mig. Det fanns tendenser redan då och så blev det. Jag försökte i alla fall, men gav upp när jag var 40. Jag är normalbyggd och har inga problem med umgänget med andra, men ser man ut som en fettskadad kråka i ansiktet har man ingen chans. Så jag kan svara för tjejerna och säga nej.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (D) skrev 2025-08-08 19:39:49 följande:
    Finns det ingenting du kan göra för ditt utseende? Eller överdriver du hur det är?

Nu blir ju de flesta människor alltmer intresserade av inre egenskaper ju äldre man blir.
    Men utseende har betydelse, visst.

Kan du inte göra så gott du kan med ditt utseende, som du idag uppfattar som negativt? Snygga kläder hjälper upp oss alla t ex. Det finns annat också man kan göra.

Sedan kanske du kan hitta en kvinna med alldagligt utseende som du passar ihop med när det gäller personligheten?
    Jag outtar inte gärna mig med bild här, men hade du sett mig hade du förstått vad jag menar...

Givetvis har det stor betydelse. Det är ju det första kvinnorna ser.

Mitt utseende är naturligtvis den samma oavsett vilka kläder jag har på mig...

Det hade varit trevligt, men även de ratade mig.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (D) skrev 2025-08-09 14:41:25 följande:
    Om du känner att du har kört fast:
    Tänk det otänkbara i olika riktningar.

Om du har kört fast behöver du gå i en ny och tidigare okänd riktning. Kan vara väldigt utmanande.

Om du är deprimerad: Sök hjälp! Och du kan tillsammans med att du söker hjälp också pröva de vanligaste livsstilsförändringar som man brukar råda personer till som har depression. 
    Du läste kanske inte ett av mina tidigare inlägg, men jag gav upp för sex år sedan. 20 år sökande utan att det hade lett till en träff ens. Jag överlät det åt ödet och har inte sökt aktivt sedan dess.

Det var ett tungt beslut att ta och jag har mina perioder av tungsinthet, men att fortsätta att söka hade varit ett ännu värre beslut med en självkänsla på rejält minus.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (D) skrev 2025-08-10 17:12:33 följande:
    Förstår att du inte orkar vara aktiv när det känns hopplöst!

Jag tänker att du måste fundera i nya riktningar om du vill ha förändring.

Kanske terapi, men också i radikalt andra riktningar kanske så som en kvinna skulle tänka.
    Det var det som till slut blev droppen. Orken och självkänslan fanns inte längre.

Jag vet inte riktigt vad du menar med "nya riktningar" eftersom du inte specificerar dem. Men jag valde att inte längre försöka uppnå en till synes omöjlig dröm och istället försöka att leva ett så bra liv som möjligt ändå. Jag tror knappast att terapi hade fått mig att göra något annat. Det hade ju inte ändrat mitt utseende, eller hur? 
  • Anonym (Jakob)
    Surkräm skrev 2025-08-10 20:42:43 följande:
    Jag vet att jag borde det. Men efter att ha varit singel i hela mitt liv har det tärt på mitt självförtroende. Jag har varit den som blivit över i hela mitt liv. Enda sedan lågstadiet började jag förstå hur det skulle gå.
    Anonym (D) skrev 2025-08-10 18:00:59 följande:
    Jag tror att surkräm är nedstämd och behöver stöd av en terapeut.
    Det är mina förutsättningar att träffa någon som blir nedstämd. Jag kommer aldrig kunna få de förutsättningar som krävs för att träffa en flickvän. Det gör mig deprimerad.
    Kände du redan som 10 åring att du aldrig skulle få en tjej?
    Hörrudu. Jag vet att det suger att inte bli sedd av tjejerna. Jag är i samma sits big time, men pojkar 7-10 år tänker inte i de banorna. I alla fall är det mycket ovanligt. Överdrifter gör det inte bättre.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Sak samma) skrev 2025-08-14 23:31:35 följande:

Men vaf... Så jäkla svårt ska det väl ändå inte vara att få till en dejt om du aktivt tagit initiativ och inte framstått som en jäkla galning? På 20 år lär man sig mycket.

När jag (som är snubbe för övrigt) testade Tinder tog det mig totalt 15 minuter innan jag hade matchat med en tjej och fått en dejt inbokad som bar av några dagar senare. Då är jag jäkla kass på Tinder ska jag tillägga...

Prova nya metoder och plattformar. Om inget funkar, gå bara ut på stan och fråga 100 slumpmässigt valda tjejer som de vill ta en fika. Vill du ha en riktig icebreaker, leta upp nån kupong á la "två kaffe för priset av en" och säg att du tänkte använda den men bara behöver en kaffe så hon kan få den andra. Förr eller senare kommer du få napp och det absolut värsta som kan hända är att ni har en oskyldig fika ihop. Win-win.

Ja. Jag var väl en galning i så motto att jag trodde att jag skulle kunna attrahera kvinnor trots att jag flera gånger hade blivit bevisad om motsatsen. Men grattis till att du fick napp så snabbt. Jag hoppas att det ledde till något bra.

Tack för tipsen och de skulle säkert funka om jag var snygg, men i mitt fall  skulle det  förmodligen leda till att jag blir uthängd som ett kryp i olika sociala medier.  
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?