• Mandel

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Surkräm skrev 2025-08-02 09:43:14 följande:
    Men som jag så har jag velat ligga, men jag har inte hittat någon att ligga med. För killar är det jävligt svårt, jag har flera på jobbet som har det likadant. Vi pratade om det för ett tag sedan att vi har många på jobbet mellan 25-40 som är singlar. 

För killar är det svårt. Tjejer har höga krav idag.
    Är verkligen sunt förnuft och inte vara en sluskig soffpotatis så svårt att nå upp till att det klassas som höga krav?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (D) skrev 2025-08-11 17:45:26 följande:
    Hur vet du hur TS lever sitt liv? Det enda vi vet är att han vill ha en flickvän, är nedstämd och att han har ett jobb. Jag tror han skrev någonstans att han var välvårdad också. 

Istället för att ta tag i sig själv så skriver/säger män ofta att kvinnor har alldeles för höga krav.
    När man frågar männen om vad de menar med höga krav så svaras det oftast att kvinnor kräver snygga, långa, vältränade rika män och varje gång protesterar mängder av kvinnor att det inte alls kräver det utan det räcker med att vara vettig/normal och hur kan det vara ett högt krav?
    Det var det jag vände mig mot.
    Avskyr kommentaren att kvinnor har för höga krav.

• Mandel
    Anonym (Fake plastic tree) skrev 2025-08-15 09:00:31 följande:
    Sanningen är att alla verkar ha högre krav nuförtiden, och alla är ytligare än nånsin.
    Är det verkligen så?

Och någonstans är det väl bra att man vill vara sin egen bästa version istället för att förfalla som tyvärr alldeles för många verkar göra.
  • Mandel
    Anonym (Fake plastic tree) skrev 2025-08-15 09:02:28 följande:
    Stämmer. Fast det kan möjligen bero på att dom varit par under längre tid. Folk har blivit ytligare,kallare och mer utseendefixerade.
    Det måste ju drabba dem själva värst? De som har en massa krav och vanföreställningar är väl de som lär sluta som ensamma?

Vi vanliga normala brukar förr eller senare hitta varandra oavsett om vi har några fysiska och/eller psykiska skavanker och gör det bästa av det.
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?