• enzamfar

brusten i ovisshet

Hej,

Vet inte hur jag ska formulera mig på rätt här, men gör mitt bästa

Jag har träffat en tjej som vi båda klickade helt magiskt på, allt från värderingar, synsätt, humor till att vi kunde prata i 8h i telefon med varandra och fortfarande vilja höra mer om varandra.
    Tyvärr är dagens samhälle som det är idag med tinder och distans en utmaning...

men vi pratade om att ses snart då jag skulle åka till henne och jag upplevde allt ömsssidigt, hon ville att jag skulle ringa, jag ville hon skulle ringa allt var fint och på en fin nivå.

sedan vilket jag typ ångrar att jag sa, att jag börjar få känslor för henne och vill radera mitt tinder konto för att bara ha fokus på henne då jag kände inom mig att bara hon är värd min kärlek.
    Efter det fick hon helt kalla fötter och bad om en paus och att vi kanske återupptar kontakter längre fram i tiden.

Det hela är sårande, för vi pratade om djupa ämnen och framtidsvision och allt verkade bra och att hon ville in i en relation.

MEN till saken hör en viktig sak!
    Hon har tidigare trauman där folk i hennes omgivning har gått bort och nyligen en nära släktning där hon hanterar det hela själv med dödsbo mm.
    det förstår jag och självklart är det för mycket ansvar, emotionellt att hantera allt det sedan samt en ny person/relation i det hela.

Jag kräver inget mer än att vi fortfarande har en normal kontakt med varandra då o då i hennes egna tempo och lust. Hon behöver må bra för att orka och jag vill verkligen finnas där och stötta henne.

Men det jobbigaste är att hon inte ens förklarar varför sådär helt plötsligt?
    Jag var medveten om situationen och hon var öppen med allt där jag aldrig pressade eller liknande men ändå hade vi en väldigt fin varm kontakt.

Jag är rädd att jag skrämde iväg henne pga hennes tidigare trauman och jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden och få detta osagt och bara låta tiden visa allt istället och ta det som det kommer.

Jag har skrivit men hon lämnar mig på läst bara, jag vill så gärna bara få prata ut om det med henne så det blir ett mer normalt avslut/paus och sedan låta tiden göra sitt om det blir kontakt eller inte.
    Men att bli lämnad sådär utfrusen gör ont.

Jag har tränat, varit med vänner, jobbat alt jag kan för att inte tänka på henne men det går inte, när hjärtat vill något så är det ingen ide och kämpa emot. 
    vill bara finnas där som en vän och sedan låta tiden avgöra sitt med dejter mm men utan press utan villkor 

snälla om någon kan lämna synpunkt eller hur jag ska agera, ska jag be henne om ett samtal så vi pratar ut?
    Jag vill inte bara ge upp och aha det var det, för hon är verkligen speciell och jag känner att jag vill ge henne en helt ärlig chans än att grubbla hela livet, tänk om

• Svar på tråden brusten i ovisshet
  • Zoegazz

Det enda du ska göra nu är att backa. Om jag förstod dig rätt hade ni inte ens träffats ens? 
    Pushar du nu kommer du bara förstärka känslan hon har, jag har varit där. Hör inte av dig alls. Det ligger på henne nu. Hör hon inte av sig igen var hon inte kvinnan för dig. Men tro mig, ska du ha minsta chans hör du inte av dig förrän hon svarat, alls. 

• enzamfar

Vi har inte träffats än nej, vi tänkte göra det nu snart. Känns som jag skrämde iväg henne när jag öppnade mig för henne...

Men alla samtalsämnen och värderingar, tankesätt allt det där, har hon lyckats öppna upp mitt hjärta och det är inget enkelt.

Vet inte hur jag ska stänga av tankarna, hon lever i mig hela tiden eller om det är ovissheten som gör det nu, vet inte...

du har troligen rätt, hör jag av mig nu blir det bara värre, men ett samtal med någon förklaring hade varit rätt känns det som, moget vuxet än att frysa ut...vet inte

Kom hon tillbaka till dig?

Som att tjejer vill ha det där ''badboy, kalla mystiska'' men när man öppnar upp och visar mer värme så backar de... kanske har jag otur att falla för någon så underbar, vet inte

• enzamfar

Det är en människa inte en bil man bara kan strunta i och pengar det handlar om. Det här är någon man vill ha insikt i sitt liv och inte ge upp.

är världens så trasig att allt handlar om konstiga koder än riktigt värde?

• Zoegazz
    enzamfar skrev 2025-08-03 16:19:51 följande:

Det är en människa inte en bil man bara kan strunta i och pengar det handlar om. Det här är någon man vill ha insikt i sitt liv och inte ge upp.

är världens så trasig att allt handlar om konstiga koder än riktigt värde?

Om hon fått dåliga vibbar eller kalla fötter har inget med koder att göra. Just nu vill hon inte. Respektera det. 

Och en tanke, hon kanske inte är så underbar som du tror. Jag har pratat med män i telefon innan vi träffats och målat upp en helt annan bild än den verkligheten speglat när vi väl setts. 
  • Tow2Mater

Du kan radera ditt tinderkonto och sedan vänta. För att visa du menar vad du sa.

• Tow2Mater
    Zoegazz skrev 2025-08-03 16:25:54 följande:
    Om hon fått dåliga vibbar eller kalla fötter har inget med koder att göra. Just nu vill hon inte. Respektera det. 

Och en tanke, hon kanske inte är så underbar som du tror. Jag har pratat med män i telefon innan vi träffats och målat upp en helt annan bild än den verkligheten speglat när vi väl setts. 
    Ja hon kanske vill prata med flera. Kan ju vara så enkelt.
  • 567890
    enzamfar skrev 2025-08-03 14:49:42 följande:

Vi har inte träffats än nej, vi tänkte göra det nu snart. Känns som jag skrämde iväg henne när jag öppnade mig för henne...

Men alla samtalsämnen och värderingar, tankesätt allt det där, har hon lyckats öppna upp mitt hjärta och det är inget enkelt.

Vet inte hur jag ska stänga av tankarna, hon lever i mig hela tiden eller om det är ovissheten som gör det nu, vet inte...

du har troligen rätt, hör jag av mig nu blir det bara värre, men ett samtal med någon förklaring hade varit rätt känns det som, moget vuxet än att frysa ut...vet inte

Kom hon tillbaka till dig?

Som att tjejer vill ha det där ''badboy, kalla mystiska'' men när man öppnar upp och visar mer värme så backar de... kanske har jag otur att falla för någon så underbar, vet inte

Det finns ingen förklaring, hon tappade lusten när du berättade att du redan fått känslor istället för att hålla allt öppet och se hur det känns när ni väl träffas.

Det har inget med tjejer och "badboy", massor av killar gör likadant, det handlar bara om att du inte är någon hon träffat och därför kan stänga av lättare. Det är inte snyggt och du förtjänar ett avslut men det är ett avslut du hade fått.
  • Lynx123

Du ska absolut inte kontakta henne igen. Det är jobbigt men du måste respektera att hon inte vill ha kontakt.

• Anonym (Hm)

Kontakta inte henne igen, respektera att hon inte vill ha kontakt.

• Jimmy75

+ 1 på vad tidigare har sagt. Fruktansvärt jobbigt, det förstår jag, men inget du kan göra för att påverka i positiv riktning. Och gör dig inte otjänsten att själv försöka hitta och tillskriva det olika förklaringar så som att kvinnor vill ha badboys etc. Den enda som förlorar på det i längden är du själv. Människor är olika och av någon anledning var väl det du sa något som gav henne dåliga vibbar eller representerade något hon har dåliga erfarenheter av sedan tidigare. Bättre man upptäcker såna saker tidigare än senare. I de flesta fall har människor trots allt ganska god förmåga att göra det urvalet, men eftersom man kommer in med olika erfarenheter och bakgrunder delar man inte alltid den uppfattningen. Hon har mest troligt uppfattat något som i slutändan hade lett till samma resultat, även om ni hade träffats. Förstår att du gärna vill ha en förklaring eller ett avslut men hon kanske inte kan ge dig en förklaring som du accepterar iallafall.  Det kan finnas flera skäl (för dig och oss okända) som gör att hennes agerande här trots allt är det bästa....eller minst dåliga.

Tråkigt när det händer, men det som är tråkigt i nuet är inte sällan det som leder till något ännu bättre längre fram.

Skickar en tröstande digital kram.

• enzamfar

Tack alla för era svar och fina ord.
    ni har säkert rätt och det är väll bara att försöka glömma henne men det skriker i mig att det kunde ha varit vackert 

får hoppas att hon en dag hör av sig så får vi se vad som händer, samtidigt förstår jag hennes situation och att det är för mycket emotionellt men det var så fint innan jag öppnade upp mig.

jobbigt för oss både killar och tjejer som vill bara det bästa med ett rent gott hjärta att behöva ?laga? trasiga själar eller vad jag ska säga.

sedan, ja jag har stängt ner mitt Tinder konto och har ingen lust att skapa nytt efter det här, kommer ta tid. Hon var verkligen 1 av många, vissa saker märker man bara för man ändå jobbar med människor och kan lösa av vissa mönster men självklart måste man träffas. sedan anande det inte hade blivit något men då vet man från bådas håll att man försökte iaf, tråkigt såhär.

kommer ta en bra stund och släppa den här tyngden och tankarna.

ha det gott alla

• Jimmy75
    enzamfar skrev 2025-08-03 19:32:37 följande:

Tack alla för era svar och fina ord.
    ni har säkert rätt och det är väll bara att försöka glömma henne men det skriker i mig att det kunde ha varit vackert 

får hoppas att hon en dag hör av sig så får vi se vad som händer, samtidigt förstår jag hennes situation och att det är för mycket emotionellt men det var så fint innan jag öppnade upp mig.

jobbigt för oss både killar och tjejer som vill bara det bästa med ett rent gott hjärta att behöva ?laga? trasiga själar eller vad jag ska säga.

sedan, ja jag har stängt ner mitt Tinder konto och har ingen lust att skapa nytt efter det här, kommer ta tid. Hon var verkligen 1 av många, vissa saker märker man bara för man ändå jobbar med människor och kan lösa av vissa mönster men självklart måste man träffas. sedan anande det inte hade blivit något men då vet man från bådas håll att man försökte iaf, tråkigt såhär.

kommer ta en bra stund och släppa den här tyngden och tankarna.

ha det gott alla

Det får lov att göra ont och man får lov att vara besviken. Vi har de känslorna av en anledning. Låt dem finnas där men fastna inte i besvikelsen och tankemönster kring vad du saknar eller inte har.

Det blir lätt som en jäkla klyscha när det gör ont, men det blir bättre. You got this!

Svar på tråden brusten i ovisshet