Bältros??
Kan vara bältros. Påminner om blåsorna jag fick när jag hade det förra året. Men du, oroa dig inte, det du hittar när du googlar är alltid skräckhistorier. Bältros kan visserligen vara smärtsamt och jobbigt ett tag, men för de flesta går det ju över utan men. Men se till att få antiviral medicin utskriven snabbt, för om det är bältros bör man börja med detta inom 3 dygn efter att utslagen kommit för att minska risken att smärtan blir långvarig. Jag fick blåsor på helgen, men använde mig på av en nätläkartjänst för att få snabb hjälp. Jag fotade blåsorna och fick diagnos och medicin inom en timme. Supersmidigt, då jag inte ville vänta flera dagar till vårdcentralen öppnade. Kanske du kan testa det?
De säger 10-20% får nervsmärtor, och sen varför chansa att man är en av dom för?
För hört polarens berättelser om de han träffar i arbetet ibland, och vilka abnorma smärtor de kan ha.
Så varför ska man chansa, allt som krävs är ju ett läkarbesök och det är knappat speciellt besvärligt att inte göra det.
Sen är åldern till fördel för TS, då de är mindre benägna att utveckla komplikationer än de som är 50år och mer.