• Anonym

Min sambos relation med vår kvinnliga granne

Om min man hade börjat ränna hos kvinnliga grannen när hon var ensam hemma hade jag rytit ifrån rejält, för länge sen.

• Anonym
    Anonym (Känns inte bra) skrev 2025-08-03 19:06:08 följande:

Jag har sagt att jag måste vara med om han går över till henne. Helst vill jag inte att han ska dit överhuvudtaget, vilket jag också sagt. Jag förstår inte heller grejen med att låna något, när jag lika gärna kan gå och handla, vilket jag också sagt till honom. Dessutom irriterar det mig att hon alltid frågar honom om hjälp, när hon skulle kunna fråga sin egen man, vilket jag också sagt. Jag har tagit upp allt detta flera gånger med honom och han sätter gränser för henne ett tag, men rätt som det är knackar hon återigen på vår dörr. Dessutom tycker min sambo att jag överdriver. 

Om man sagt något flera gånger  utan ändring måste man trappa upp. Exempel :
    Få ett utbrott och/eller
    Säger en konsekvens som typ: Om du inte slutar upp så tänker jag inte bo kvar, jag ringer en mäklare för värdering om det händer fler gånger
  • Anonym
    Anonym (väx upp) skrev 2025-08-04 13:41:16 följande:
    En kvinna som får utbrott blir snabbt ett ex. Vuxna kan samtala utan utbrott.
    Ts har, upprepade gånger tagit upp detta för diskussion. Det är sambon som inte vill prata. 
    Om man satt i system att springa hos grannen när hennes man är borta, och inte vill prata om det, så är man snart ett ex
  • Anonym
    Anonym (Känns inte bra) skrev 2025-08-04 16:35:04 följande:
    Precis så känner jag, han hittar på ursäkter att gå till henne och hon gillar sällskapet och hittar på saker han ska hjälpa henne med. Jag vill verkligen inte dela honom med henne. Problemet är att precis som du säger så ser det oskyldigt ut, så när jag tagit upp det med honom innan har han sagt att jag överdriver, men det blir bara värre med tiden. 
    Sätt ner foten ts.
    Du behöver inte skrika men gör klart för honom att du inte tolererar detta längre. Jag skulle sagt åt min sambo att om det inte slutar så måste vi flytta. Antingen tillsammans eller så flyttar jag ensam.
    Själv tycker jag inte alls det låter oskyldigt
    Försöker han med att du överdriver osv, så måste du stå på dig. Svara honom, lägg av, jag tolererar inte detta längre. Nu får du välja. Ska vi bo kvar måste detta sluta.
    Skulle det fortsätta efter det, ring och boka en mäklare för värdering. Då måste du sluta prata och visa handling. Visa honom att du menar allvar. Om han inte lyssnar vad du säger så måste du visa konsekvenserna. 
    Det är inte bara din sambo som ska må bra. Du ska också trivas i relationen.
    Jag hade aldrig accepterat ett sådant beteeende av min man. Han hade heller inte gillat att jag började springa hos manliga grannen när han fru var borta.
    Ömsesidig respekt och hänsyn
  • Anonym

Det är ju inte ts ensidiga ansvar att hålla sambon nöjd.
    Sambon har lika stort ansvar att hålla ts nöjd så att hon stannar hos honom

Svar på tråden Min sambos relation med vår kvinnliga granne