Min sambos relation med vår kvinnliga granne
Men alltså, hur ofta händer detta, att han går över till grannen eller hon knackar på? Någon gång i veckan? Var och varannan dag?
Det förstnämnda hade jag inte brytt mig om, men det sistnämnda hade jag inte varit ok med. Sen beror det förstås varför han är där och hur länge. Att kräva att få följa med eller inte vilja att han går dit alls är överdrivet, men jag hade inte uppskattat om det hände ofta och jag själv blev utesluten ur deras "gemenskap".
Sen är hela situationen konstig. Vem sjutton knackar på hos grannen för att låna socker eller nån krydda? Någon enstaka gång kanske, eller något verktyg. Men inte mer än så om man inte umgås, och ni umgås uppenbarligen inte med dessa grannar.
Låter mest som ett svepskäl för att gå dit, men också ett märkligt sätt att vara otrogen på. Då borde de väl vara mer diskreta? Inte springa in hos varandra i tid och otid, framför ögonen på dig.
Det KAN vara så att din man är intresserad av henne, medan hon bara känner sig ensam och kanske saknar sin egen man, om han nu är borta mycket. Det behöver inte ha hänt något mellan dem, men det gör inte problemet mindre. Försök inte förbjuda deras kontakt, men kräv att få mer insyn.