Dumlan skrev 2025-08-12 08:03:44 följande:
Va jobbigt att MA upptäcktes så sent för er!
mins test ökar inte direkt heller längre, tycker snarare teststräcket är svagare än kontrolllsträcket, om man granskar det noooga. dock - sist det var så för mig så blandade jag ut urinet (sorry för tmi hehe) med vatten, och då blev teststräcket mycket starkare. kallas tydligen The hook effect, och uppstår när du har mycket hcg i kroppen.
nu är mina test slut och jag har bestämt mig för att inte köpa nya. Är i 6+4 idag, och ska göra vul imorgon. Har noll förväntninga.
vår första är 7,5 år, och andra snart två. vi Hade alla våra Missfall/MA/kemsik emellan barnen. Hade planerat att göra FET i september, på vår sista blasto. Var hos livio innan sommaren och tog förberedande prover osv. Sen plötsligt får vi ett positivt gravtest på typ första försöket. Vilket såklart kändes för bra och enkelt (och väldigt mycket billigare än transfern som kostar 23k) för att vara sant.
hur gamla är era? Vilken vecka är du i?
hoppas så att det kan få vara vår bådas tur den här gången!
Åh vilken lättnad om ni kan slippa använda sist blaston! Och en trygghet att ha den kvar också, såklart. ivf är ju verkligen inte billigt, tror vi betalade över 150.000 sammanlagt innan vi fick vår dotter. Så att få ett barn ?gratis? känns ju som en lyx!
våra barn är 3 & 5 :) Jag ska vara i vecka 4+4 idag, men nu tror jag tyvärr att det är över på riktigt. Tog test imorse, inte på första morgonurinet som man ska iof, men fick knappt utslag på rfsu?s test och fick 1-2 veckor på clearblue. Det borde ha stått 2-3 vid det här laget. Började också få rätt mycket bruna blödningar, så hoppet har sinat ganska rejält? Kan inte fatta att man ska behöva gå igenom så många missfall. Det här var dessutom allra sista försöket, så är det som jag befarar så blir det inga fler barn. Ska testa imorgon igen men är rätt säker på resultatet redan.
håller tummarna för dig imorgon, stort lycka till!