whitelight skrev 2025-10-06 14:38:47 följande:
Vi har också haft KUB, allt såg bra ut och vi fick datumet flyttat 3 dagar framåt så plötsligt känns det som att tiden går fort framåt. Hittills har vi bara berättat för närmsta familjen, inte berättat för jobbet eller vänner än. Vi har smått börjat berätta för vår tvååring om syskon och bebisar men mer på ett generellt plan. Inte sagt att mamma har en bebis i magen. Vill inte att han ska börja prata på förskolan om det än och jag tror han är lite för liten för att förstå.
Av någon anledning så vill jag liksom suga på karamellen, inte berätta för fort för alla. Så får se hur sent jag berättar för jobbet den här gången, magen är ju större. Men sist berättade jag i vecka 21 efter RUL.
Juste jag har järnbrist också, fick ett värde på 37 på ferritin. Det var ju inte bra alls! Har sökt på forumet här där folk panikar över ett värde på 100. Vet inte varför det är så lågt och tycker jag borde ha mer symptom än vad jag har. Men jag tycker det är svårt med tabletter och blir äcklad av bara namnet blutsaft så har inte kommit på riktigt vad jag ska ta för detta. Är osäker på om de kommer följa upp mitt värde förrän i vecka 20 som standard nu när det är så lågt. Någon mer med lågt järnvärde?
Hehe, vet inte om det lugnar dig men mitt ferritin var på 11. äter hemfor plus, tre om dagen pga får magknip och otroligt dålig mage av de klassiska niferiex och durofero (på nivån att jag får sjukanmäla mig pga kan inte gå till jobbet). Bebisen växer och ser ut att må bra. Jag kan inte göra så mycket mer än att äta tabletterna Och mer järnrik mat. mitt hb var på 124.