Anonym (Sf) skrev 2025-08-05 10:29:27 följande:
Min uppfattning är att det är en myt att det går att prata sig ur att tjejen tappats lusten, ingen jag känner är så bra på att snacka
Då missförstår du nog min slutkläm... eller så var jag otydlig.
Just nu säger TS sambo att hon är "trött", har "huvudvärk", andra "saker".
Detta kan (givetvis) handla om att hon tappat lusten till sex-och samliv fullständigt. Det kan handla om att hon tappat lusten till sin partner (TS). Inte pga att hon är trött, huvudvärk etc...
MEN det kommer aldrig TS att få reda på, alternativt så kommer TS sambo aldrig säga det. OM de inte börjar prata om "elefanten i rummet".
Långt ifrån alla, oavsett om man är man eller kvinna, säger rakt ut att man tappat lusten (fullständigt!) till sex-och samliv. Det finns människor som gör det.
Men väldigt många hamnar först i någon form av svacka, det börjar gå längre tid mellan gångerna man har sex, det skylls på XYZ. Och långt ifrån alla, oavsett man eller kvinna, lyfter då frågan... utan man börjar med någon form av avvaktande "waiting-game"... TS kanske tar initiativ, blir avvisad... dagarna går, dagar blir till veckor, kanske månader... och vips så har man inte haft sex på en längre tid... och så börjar det spilla över på relationen i stort, man börjar tjafsa om annat, ibland helt ovidkommande saker...
Handlar inte om att snacka sig till lust, eller "prata sig ur"... eller något meningslöst tjatande...
Men att bara gå runt och tiga still och knyta näven i fickan... Nää, det kommer inte leda till något bra... över tid...