• Anonym (munken)

Jag vill ligga med min sambo

Min sambo har blivit totalt avvisande mot mig under hela semestern. Hon skyller alltid att hon är för trött, har huvudvärk eller något annat. Igår kväll hittade jag hennes dildo bredvid sängen. Så den går bra att köra med när jag inte är där.Vi kan hålla på och kyssas och mysa men sen så kommer vi inget längre. 

Häromdagen berättade hon om hennes ex som kunde säga följande när hon var avvisande? Du behöver bara ligga ned och ta emot? och så körde han igång. Hon sa att hon var väldigt glad att jag inte var på detta sätt

Hur tar jag upp ?problemet? om vår sexlösa semester samtidigt som hon inte känner det som att jag pressar henne till att ligga med mig bara för att hon tycker synd om. mig.

• Svar på tråden Jag vill ligga med min sambo
  • KimLinnefeldt

Hur viktigt är det för dig att ni har ett sexliv? Är det en deal breaker? Har du berättat för henne hur du känner? Att det här är en olycka i ditt liv, som går på djupet. Om det nu är så.

Då kanske hon kan reflektera över hur viktigt det är för henne med sex, och hur viktigt det är för henne att du är glad. 

Om hon är öppen för samtal så kan ni ju följa en manual, en lista med frågor:

När njuter du mest av sex?
    Vad skulle du önska dig av mig?
    Vad får dig tänd?
    Vad får dig avtänd?

Etc.

• Anonym (Görslut)
    Anonym (munken) skrev 2025-08-05 09:22:36 följande:

Min sambo har blivit totalt avvisande mot mig under hela semestern. Hon skyller alltid att hon är för trött, har huvudvärk eller något annat. Igår kväll hittade jag hennes dildo bredvid sängen. Så den går bra att köra med när jag inte är där.Vi kan hålla på och kyssas och mysa men sen så kommer vi inget längre. 

Häromdagen berättade hon om hennes ex som kunde säga följande när hon var avvisande? Du behöver bara ligga ned och ta emot? och så körde han igång. Hon sa att hon var väldigt glad att jag inte var på detta sätt

Hur tar jag upp ?problemet? om vår sexlösa semester samtidigt som hon inte känner det som att jag pressar henne till att ligga med mig bara för att hon tycker synd om. mig.

Gör slut bara, det kommer inte bli bättre oavsett hur mycket du pratar/kommunicerar, ger henne utrymme, frågar vad som är fel, gör allt jobb i hemmet, berättar hur viktigt du tycker det är med sex osv. eftersom hon inte själv berättar vad som är fel.

Hade hon velat ligga så hade hon gjort det.
  • Anonym (ABC)

Kommunikation är viktigt.

• Anonym (Omega)

Rätt så provocerande av henne att komma med denna replik. Hon borde kunna ta problemet på större alvar än att bara uttrycka sin glädje över att TS lyckas acceptera situationen på ett mer belevat sätt än hennes ex.

Gör slut om hon fortsätter med att ha den attityden.
  • Anonym (Clara)

Du borde sätta dej in i vad hon vill och behöver. Du vill ligga, du vill ha bekräftelse. Sex är något man får inte något man tar. Om du gjort tydligt för henne att du vill ligga och hon ändå inte ligger med dej, så kan du vara helt säker på att hon inte vill ligga med dej. Du kan då välja att lämna eller gilla läget och fokusera på annat som gör dej glad och tillfreds. Hon har markerat tydligt, i och med berättelsen om sitt ex, att hon inte vill att du tjatar om sex. Så vad ska du göra åt saken? 
  • jontebula

Hon tänder inte på dig längre, ställ henne mot väggen. Älskar man sin partner så gör man inte som hon gör

• Anonym (Görslut)

Om man ska se det lite mer krasst också; Är hon så pass kul och bra i sängen så det är värt allt krångel bara för att kanske få henne i säng igen en gång om året?
    Det kanske vore roligare för dig att hitta någon annan som är kåt på dig och VILL ligga med dig.

• Anonym (Gör slut eller)
    Anonym (s) skrev 2025-08-05 14:57:03 följande:

Det finns inget negativt till att hon använder en vibrator själv. Snarare tvärtom då regelbunden användning kan väcka mer lust.

Är det inte negativt att hon föredrar sex med en dildo framför sin sambo?
  • Anonym (munken)
    Anonym (Gör slut eller) skrev 2025-08-06 12:55:36 följande:
    Är det inte negativt att hon föredrar sex med en dildo framför sin sambo?
    Det är lite så jag känner också. Jag fattar inte vad som har hänt mellan oss. Jag brukar alltid se till att hon får några orgasmer när vi har sex. Hon säger ofta hur mycket hon uppskattar mig och bara för någon vecka sedan när vi var och badade sa hon något i stil med ?jag fatttar inte att jag kan ha en sån snygg man?. Jag smeker och masserar henne, investerar mycket tid, pengar och känslor i förhållandet för att hon/vi ska ha det bra. Vi har det väldigt bra förutom att vi inte längre ligger med varandra. Det känns så frustrerande eftersom jag inte vill ligga med någonannan och att onanera känns ganska tråkigt när man vet vad man har/haft.
  • Anonym (Grabb)
    Anonym (munken) skrev 2025-08-06 15:02:09 följande:
    Det är lite så jag känner också. Jag fattar inte vad som har hänt mellan oss. Jag brukar alltid se till att hon får några orgasmer när vi har sex. Hon säger ofta hur mycket hon uppskattar mig och bara för någon vecka sedan när vi var och badade sa hon något i stil med ?jag fatttar inte att jag kan ha en sån snygg man?. Jag smeker och masserar henne, investerar mycket tid, pengar och känslor i förhållandet för att hon/vi ska ha det bra. Vi har det väldigt bra förutom att vi inte längre ligger med varandra. Det känns så frustrerande eftersom jag inte vill ligga med någonannan och att onanera känns ganska tråkigt när man vet vad man har/haft.
    Då får du börja prata om "elefanten i rummet". Dvs, allt är bra förutom att ni "inte längre ligger med varandra".

Ni verkar ju uppskatta varandra i övrigt. Inled då med det, men sedan måste "elefanten" komma på tal. Utan att det blir skuldbeläggande, eller skapar stress och press. Säg bara att du saknar ert sex-och samliv... se vad du får för respons och vilka tankar och känslor det väcker.

Som sagt att bara tiga still och knyta näven kommer inte hjälpa... dig... risken är att det som känns bra i övrigt börjar skava... för din frustration går ut över annat...

Been there done that...
Svar på tråden Jag vill ligga med min sambo