Inlägg från: Anonym (Gör slut eller) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gör slut eller)

Jag vill ligga med min sambo

Har hon helt tappat lusten så
    Gör slut
    Säg att du vill ha ett öppet förhållande
    Fortsätt som förut och var olycklig

Anonym (s) skrev 2025-08-05 14:57:03 följande:

Det finns inget negativt till att hon använder en vibrator själv. Snarare tvärtom då regelbunden användning kan väcka mer lust.

Är det inte negativt att hon föredrar sex med en dildo framför sin sambo?
    Anonym (munken) skrev 2025-08-06 16:26:39 följande:
    Jag förstår vad du menar. Men om jag tar upp det kanske hon känner att hon ?måste? ligga med mig bara för att hon tycker synd om mig. Så jag väntar nog ett tag till. Nu undrar hon mest varför jag är så grinig hela tiden. Så vi är inte påväg mot någon bra framtid?
    Problemet löses ju inte genom att hon ligger med dig, inte för att hon vill utan bara för att du vill. Du vill ju att hon själv ska vilja ligga med dig, det får du förklara.

Vill hon lösa problemet kan hon gå till en sexolog. Eller så går ni bägge till en familjeterapeut.

Eller så löser ni era sexulla behov på var sitt håll. Hon med sin dildo och du hittar en kk.

Du måste också fundera på om du är beredd att göra slut. Om det är omöjligt och ett fritt förhållande också är omöjligt har du låtit henne bestämma över ditt liv och din sexualitet.
    Anonym (Clara) skrev 2025-08-15 07:05:06 följande:
    Nu snurrar du till det igen! Jag har aldrig sagt att kvinnan inte har förmåga att säga hur hon vill ha sexet. Om hon vill ha sexet, vill säga. I det här fallet vill hon inte ha sex med mannen och det är hon tydlig med och det är vad hela tråden handlar om. Sen vet vi inte varför hon inte vill ha sex med sin man. Men det är normalt att inte vilja ha sex jämt. Så det kan vara så att hon faktiskt är nöjd med relationen och varför skulle hon då göra slut, för bägges skull?! 
    Men hon vet ju att mannen inte är nöjd med det sexlösa förhållandet. Ska han slå knut på sig själv för att behaga henne, när hon inte ens kan säga hur han ska göra. Kan hon vara helt nöjd när hon vet att han inte mår bra alls?

Om hon nu struntar i att söka hjälp för sin bristande sexlust för det enda som betyder något är att HON är nöjd med sin dildo, då är hon faktiskt rätt känslokall. Och då är det lika bra att mannen gör slut.

Eller så säger han att han inte finner sig i att leva utan sex resten av livet och nu vill leva i ett öppet förhållande.

Jag tycker faktiskt mannen verkar mesig här som inte gör något.
    Anonym (munken) skrev 2025-08-05 09:22:36 följande:
    Jag vill ligga med min sambo

Min sambo har blivit totalt avvisande mot mig under hela semestern. Hon skyller alltid att hon är för trött, har huvudvärk eller något annat. Igår kväll hittade jag hennes dildo bredvid sängen. Så den går bra att köra med när jag inte är där.Vi kan hålla på och kyssas och mysa men sen så kommer vi inget längre. 

Häromdagen berättade hon om hennes ex som kunde säga följande när hon var avvisande? Du behöver bara ligga ned och ta emot? och så körde han igång. Hon sa att hon var väldigt glad att jag inte var på detta sätt

Hur tar jag upp ?problemet? om vår sexlösa semester samtidigt som hon inte känner det som att jag pressar henne till att ligga med mig bara för att hon tycker synd om. mig.

Din sambo manipulerar dig och du låter dig villigt manipuleras. Hon berömmer dig för att du inte är som hennes ex och du blir glad och tacksam och vågar inte ställa några krav alls. För du vill ju inte att hon ska jämställa dig med sitt ex.

Istället agerar du som en sann cuck och väntar tålmodigt på att hon ska välja dig istf dildon. Sorry mate, it ain't gonna happen. Varför skulle hon, hon är ju fullständigt nöjd och ditt mående är inte tillräckligt viktigt för henne.

Inte förrän du visar att du är beredd att lämna henne kommer hon (ev) bry sig.
Svar på tråden Jag vill ligga med min sambo