Anonym (Grabb) skrev 2025-08-11 10:32:39 följande:
Bra att ni hade ett samtal. Bra att hon iaf bekräftar sin kärlek, attraktion och behovet av närhet.
MEN, det där med att sexet känns "meningslöst". Det känns ju som att ni borde samtala vidare kring (om ni nu inte gjorde det i någon omfattning).
Meningslöst på vilket sätt?
Känns det "bara jobbigt"?
Ger det "ingenting"?
Saknas "njutningen"?
Att säga att någonting känns "meningslöst" är ju lite av att stänga igen en dörr... det väcker ju inte direkt någon förhoppning om bättring... och det bör ni ju samtala kring. Dvs "känslorna" i allt detta...
För mig så är det inte bara "sex", när det handlar om att ha ett sex-och samliv med en stadigvarande kärlekspartner. Det handlar ju mycket om samhörighet, närhet, intimitet, något man gör tillsammans, med varandra, för varandra. Det frigör känslor, det frigör ämnen i kroppen som skapar avslappning, som lättar på stress och en massa annat positivt.
Det bör ni ju prata om, och du bör ju förklara för din sambo hur du mår när ni har sex, hur du mår när ni inte har sex, hur du mår när du känner att du blir "avvisad" eller när hon (aldrig) tar initiativ...
Utan att det skall bli, eller att ni hamnar i, s k "husfridsknullande"... för det är också tämligen värdelöst... känslomässigt...
I nuläget skulle jag kunna nöja mig med ett ?husfridsknull?. Jag kämpar och sliter och försöker göra hennes vardag så bra som möjligt. Jag masserar och smeker henne. Vi kramas och har en mysig intim närhet men kommer inte så långt som till samlag innan hon börjar prata om att hon är trött, har huvudvär, ont i magen eller någon annanstans. Detta blir så frustrerande för mig och jag försöker dölja min frustration och försöker ännu mer nästa gång. Jag älskar henne och vill inte ha någon annan men det känns ungefär som att titta på en fin sportbil men jag har inte råd att köpa den så jag tar ett extrajobb men när jag sedan fått ihop pengarna till den så har de höjt priset och jag måste åter igen ge mer av min tid för att ha råd med den men även denna gång har man höjt priset. Jag vet att det är en dålig jämförelse men jag investerar väldigt mycket i relationen men får väldigt lite tillbaka i alla fall i nuläget. Börjar känna mig lite som en tonåring då man bara tänkte på sex?