Jag vill ligga med min sambo
Du känner dig avvisad. Sambon skyller på XYZ.
Någon dag senare så berättar din sambo en anekdot från tidigare förhållande, och ger dig (trots allt) "positiv" feedback.
Men det hjälper ju i sak inte dina känslor...
Tycker att du/ni skall fortsätta kommunicera kring det. Du känner dig avvisad, eller att det är "skralt" med sex-och samliv. Din sambo verkar ju "förstå" det, annars så hade hon nog inte sagt något eller berättat om tidigare erfarenheter.
Där har ni ju ingången till att fortsätta samtala om det. Berätta hur du känner dig? hur du mår när du tar initiativ men det (bara) rinner ut i sanden...
Semestertider kan vara knepig. Alla går runt med en massa förväntningar; på väder, på aktiviteter, på relationen, på återhämtning, att umgås med Familjen AB, aktivera barn och tusen saker. Det kan lätt leda till att man hamnar snett i en massa saker och istället för avslappning, återhämtning så blir det en massa stressande och "pressande" åt alla håll och kanter...
Att bara vänta och se, och vara "tyst"... Det tror jag inte är rätt väg att gå. Det kommer bara leda till frustration, som blir irritation och så börjar man småtjafsa om andra saker istället. Risk att ni båda drar er undan, slutar kramas, slutar mysa...
Öppna upp för ett samtal istället. Utan stress, utan press.
Nu kommer jag säkerligen få skit för detta; men att (ständigt) vara trött, ha huvudvärk, andra saker. Det kan man ju också prata om. Alla kan känna sig trötta, absolut. Men om man "ständigt" känner sig trött så är ju det i sig en "varningssignal" som man bör ta fasta på. Varför är jag så jädra trött jämt? Är det stress? Är det jobbet? är det familjen? Är det relationen? Sover jag dåligt? Är det för varmt i sovrummet? Är jag för inaktiv? För "aktiv"?
Huvudvärk? Finns vatten i kran och en ipren...
Sen får man vara beredd på att när man pratar om dessa "saker" så kan det börja krypa fram saker som är lite tuffare... skav i relationen, hur rattar ni runt Familjen AB, hur fördelar ni tid etc bla bla
Men att bara vänta och se... Njaee, det tror jag inte på...