Anonym (Malin) skrev 2025-08-13 21:08:31 följande:
Du antyder, eller är snarare tydlig med, att en man vars kvinna inte vill ligga med honom är en dålig älskare. Alltså är det alltid hans fel om sexlivet går i stå, kvinnan är ett oskyldigt offer. En kvinna kan inte tappa lust eller känslor om mannen är en bra älskare. En gammalmodig machoinställning och ja, den blir jag stött över... Machomän är inte min grej. Inte heller att alltid göra kvinnor till offer.
Sen virrar du in dig i sex som hushållssysslor. Det är förvisso typiskt kvinnligt att skylla sexbrist på att mannen gör för lite hemma. Men då innebär det ju att om mannen tar en större del av hushållssysslorna blir det mer sex, enligt en kvinnlig agenda. Och då finns ett samband mellan sex och hushållssysslor så vad är problemet?
Kan tillägga att jag inte tror på att andelen hemarbete är orsaken till att sexlusten sjunker, däremot är det ett bra svepskäl.
Sen trasslar du in dig än värre när du börjar yra om omanliga män, vad det nu är? En man som vill ha sex med sin kvinna är inte omanlig i min bok. Den som inte vill däremot kan jag fundera över... Om du menar att det är manligt att inte vilja veta varför kvinnan tappar lusten eller göra något åt det håller jag inte alls med, det är tvärtom omanligt och mesigt. Sex är en gemensam aktivitet grundad på lust, omtanke och kärlek. Det är inget som bara den ena parten ska bestämma över.
Snurrigt resonemang av dej snarare, tycker jag. Kvinnan vill inte ligga alla gånger och en av anledningarna kan vara att han är en dålig älskare. Inget konstigt med det! För att bli en bättre älskare måste han va lyhörd för vad hon vill. Right? Sen är det mer omanligt med en man som alltid suktar kvinnlig bekräftelse. Get a life! För en stark man behöver inte alltid söka kvinnlig bekräftelse. Eller hur?
Sen är det en grundläggande förutsättning för sex att paret delar på skitjobbet, läs hushållssysslorna. Det mest osexiga som finns är nämligen en lat man som utmålar sej som offer och förväntar sej sex i tid och otid.
Sen är det normalt att inte vilja ha sex jämt. Inget som nödvändigtvis behöver åtgärdas. Snacka om att göra kvinnan till ofrivilligt offer i så fall!