Inlägg från: Anonym (Opassande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Opassande)

Brudens mors klänning på bröllop

Nej, den där klänningen skulle inte passa på någon kvinna alls i ett sådant sammanhang.

Bröllop är inte rätt tillfälle att klä sig utmanande och sexuellt. Jag hade sagt ifrån och fordrat att hon istället valde en mer diskret och elegant klädsel.

• Anonym (Opassande)
    Anonym (Seriöst?) skrev 2025-08-05 15:44:57 följande:
    Tänker inte på myten om kvinnan och brudgummen utan att färgen verkligen stjäl uppmärksamheten från bruden. 
    Anonym (a) skrev 2025-08-05 15:39:00 följande:

Har den lika hög slits och brukar så hög slits bäras av modern?

Är slitsen det enda du reagerar på?Tänker du enbart på modellen nu? Vad tycker du om färgen?

Allt är opassande. Den skrikiga färgen, slitsen, urringningen. På ett bröllop så ska fokuset hamna på brudparet och inte på gästernas ben och bröst.
  • Anonym (Opassande)
    Anonym (Va?) skrev 2025-08-05 17:13:07 följande:
    Och vad skulle du säga när du förbjuder din mor att välja sin klädsel?
    Sedan när bestämmer barnen vad föräldrarna ska ha på sig?

Löjligt svar från dig. Det handlar inte om att ?förbjuda? något utan om respekt för vad en annan människa önskar för sitt eget bröllop. 

Och om vanligt sunt bondförnuft skulle jag säga. Enbart porrskadade imbeciller har svårt att begripa hur opassande det verkligen är med sexuellt utmanande klädsel på ett bröllop. 

• Anonym (Opassande)
    Anonym skrev 2025-08-05 18:31:04 följande:

Ung kvinna som bär genomskinliga byxor där man nästan ser analhålet eller tröja där man ser varenda enskilda fläskvalk : 

-Håll käften jag har vad jag vill på mig, titta åt ett annat håll.

Till en kvinna 45+ med en lång klänning med en slits :

-Usch, fy böveln, SKYL dig!

Kan inte tala för TS men för mig handlar det inte det minsta om ålder. Anständighet och förmågan att förstå vad som passar sig i sammanhanget är något jag uppskattar lika högt hos personer i alla åldrar. 
Svar på tråden Brudens mors klänning på bröllop