Inlägg från: Anonym (Va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va?)

Brudens mors klänning på bröllop

Rött kan man absolut ha, jag hade inte klagat utan varit glad för att min mor vill vara fin på bröllopet.

Ni som gnäller om den röda färgen får gärna titta här!

Ca en minut in i filmen tas den röda klänningen upp.

• Anonym (Va?)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-08-05 17:08:35 följande:

Nej, jag tycker inte att den klänningen är ett bra val. Det är för stark färg, för hög slits, för urringad och bara tunna axelband. 
    Bara axlar är inte ok i kyrkan, så då borde hen ha en kofta/bolero/sjal. Om det inte är en solig högsommardag känns den också för "bar" av den anledningen. Dessutom antar jag att brudens mor är i äldsta laget för den klänningen.

Haha, så i vilken ålder menar du att man kan ha denna typ av klänning?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Opassande) skrev 2025-08-05 15:40:44 följande:

Nej, den där klänningen skulle inte passa på någon kvinna alls i ett sådant sammanhang.

Bröllop är inte rätt tillfälle att klä sig utmanande och sexuellt. Jag hade sagt ifrån och fordrat att hon istället valde en mer diskret och elegant klädsel.

Och vad skulle du säga när du förbjuder din mor att välja sin klädsel?
    Sedan när bestämmer barnen vad föräldrarna ska ha på sig?
  • Anonym (Va?)
    septembermamma2022 skrev 2025-08-05 19:00:38 följande:

Färgen är fin. Modellen rätt slampig, skriker inte direkt klass och hyfs, särskilt inte på en kvinna som är gammal nog att vara mor till en giftasvuxen kvinna.

En kvinna jag känner fick sin dotter vid 18 års ålder, dottern gifte sig vid 21. Så brudens mor var inte ens 40.
    Och ja, äktenskapet håller än idag ca 20 år senare.

Själv var jag 54 när min son gifte sig men alla är inte "gamla" för att deras barn gifter sig.
  • Anonym (Va?)
    Xenia skrev 2025-08-06 01:04:12 följande:
    Opassande. Opassande modell med urringning, smala axelband och slits. Opassande färg som skriker "titta på mig" när det är bruden som man ska titta på.

Hade varit opassande på en syster, bästa väninnan eller vemsomhelst av gästerna. Men allra mest opassande på brudens mor, som borde glädja sig över sin dotters stora dag istället för att försöka stjäla uppmärksamheten.
    Bara för att denna kvinna vill klä sig i en, enligt henne, snygg klänning behöver hon inte alls sukta efter uppmärksamhet.
    Hon vill högst sannolikt bara vara fin i sin nya klänning.

Säger faktiskt mer om dig i ärlighetens namn...
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Seriöst?) skrev 2025-08-06 15:38:54 följande:
    Det är bara att gratulera dig till att du aldrig har haft en narcissist i din närhet. Skatta dig lycklig för att du inte förstår situationen. 
    Har ho fått den diagnosen "på riktigt" eller är det din amatördiagnos?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Seriöst?) skrev 2025-08-06 16:00:03 följande:
    De flesta i den här tråden verkar rörande överens om att det inte är normal klädsel på brudens mor. Och vem gör då så här? Inte en person som vill att dottern och brudparet ska stå i fokus i alla fall. Och vem vill inte det? En narcissist. 
    Ok, en amatördiagnos alltså.
    Inte så ovanligt att folk sätter den diagnosen på folk numera.

Tack för svaret iallafall.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Seriöst?) skrev 2025-08-06 16:16:02 följande:
    Den enda amatören här är du som lyckligtvis är helt omedveten om hur en narcissist beter sig. Tack för dina svar i alla fall även om de är helt felaktiga. 
    Vad är det som är felaktigt?
Svar på tråden Brudens mors klänning på bröllop