Hade ni accepterat beteendet? Storma iväg från familjen.
Idag skulle vi gå iväg och äta glass hela familjen. Väl på plats tyckte maken att det var dyrt och föreslog att vi skulle dela på en stor istället för varsin liten. Ena barnet var dock lite krasslig och vi ville därför inte dela med de barnet. Hen skulle därför få en egen, medan vi andra tre skulle dela enligt maken.
Det andra barnet ville hemskt gärna ha en smak som jag inte tål, vilket jag upplyste maken om. Han muttrade. Väl vid kassan börjar han ändå beställa en stor glass för oss tre att dela på, men den smak som jag inte tål. I värmen smälter ju glassen fort och allt blandas, så jag hade fått i mig mycket av det jag inte tål.
Jag stoppade honom mitt i beställningen och påtalade att jag ju inte kan dela glass på det viset, på grund av allergin. Då blev min man jättesur och hälsade argt att han skulle gå en sväng runt kvarteret. Sen stormade han iväg. Kvar stod jag med två förvirrade barn, andra kunder som stirrade på oss och en expediter som också glodde. Den ena glassen var redan uppslevad, så vi kunde inte heller gå.
Vi åt våra glass och gick runt lite och väntade på honom. Efter en halvtimme smsade jag och frågade var han var varpå han hälsade att han gått hem. Jahapp...
Barnen var ledsna, det ena barnet grät och det andra var arg på pappa för att han bara gått.
Väl hemma prtara maken inte om detta och eftersom barnen är runt oss vill jag inte börja gräla nu heller. Men alltså, hade ni accepterat ett sånt beteende?