Förlorat hoppet
Förstår hur det känns men som andra har skrivit så är det inte ovanligt att det tar tid utan att något alls är fel. Beroende på ålder så är det väl bara ca 10-20% chans vid varje ägglossning även om man lyckas pricka in exakt (kanske inte alltid man gör det).
Mitt första barn tog 1,5 år (och ett missfall efter ca 1 år). Då var jag väldigt ung men det tog ändå tid av någon anledning. Långt senare fick jag tre barn till (inte samma pappa som äldsta) och det gick faktiskt mycket snabbare trots att jag var äldre. Men jag fick ett till missfall mellan andra och tredje barnet. Fjärde barnet blev till på första försöket när jag var 36.
Vet inte om jag har så mycket råd att ge mer än att försöka tänka på att det är helt normalt att det tar tid även om det känns jobbigt nu.. Säger inte att man har lättare att bli gravid när man slappnar av , så vet jag inte om det är. Jag har blivit gravid när jag har varit sönderstressad av andra anledningar. Men det kanske blir lättare för dig att må bra under tiden ni försöker om du försöker leva som vanligt och hitta på saker.. Om det går alltså, förstår att det inte är lätt.
Det du kan kolla upp själv är ju till exempel sköldkörtel och om du har brist på något. Men som sagt måste det absolut inte vara något fel utan det är helt normalt att det tar tid, antagligen är det inget fel på någon av er. Kram och lycka till!