• gladatjejen00

Förlorat hoppet

Hej! Jag förstår helt din frustration och ditt mående. 

Jag försökte i 5 månader blev gravid och vi var överlyckliga, i vecka 7 konstaterades att fostret ej levde..... Vår värld rasade och jag mådde piss. 

Efter det försökte vi som vanligt och när vi försökt i 10 månader började vi med ägglosningstest och hoppet kom till oss båda. Vi hade sex varannan dag under ägglosningsperioden samt den dagen när det visade starkt på testen. Men efter tre månader kom mensen varje gång ändå......

Vi har försökt i 14 månader nu och mensen ska komma imorgon igen och jag gråter redan då jag har mensvärk....

Jag har kontaktat vården och de säger att vi ska försöka till november, om en graviditet inte hänt tills dess ska vi utredas bägge två. 

Jag är 25 min man 30 och han har en son sedan innan... Jag har varit gravid två gånger (en gång som 18 åring) Jag har undersökt mig tidigare och de ser friska ägg, livmoder och allt ser bra ut. Tydligen tar det bara längre tid för vissa vilket är frustrerande. 

Jag förstår till 100% att det påverkar din hälsa. Jag har gått ner i vikt, tappat matlust, glädje och gråter ofta. Mina vänner får oplanerade graviditeter och jag vill vara glad för dem, men det är svårt. 

Svar på tråden Förlorat hoppet