Inlägg från: Anonym (Tvekande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvekande)

50 åring gamer?

Har dejtat en man i några månader nu, och vi är alltmer hemma hos varandra. 

problemet är att han är en gamer, och självklart får man vara det...men det är långt ifrån min värld. Inte så att han struntar i mig när jag är hos honom, och han är såklart helt fri att få göra som han själv vill...men alltså, det här med gameandet kom inte alls fram som intresse typ De första månaden/månaderna alls. Men nu sitter han här mellan rökpauserna och ser helt uppslukad ut. Folk pratar högt via datorn. all ledig tid som han har haft själv har gått åt till detta. 

vi är också nästan 50 år...jag kan inte hjälpa att det känns väldigt barnsligt och helt enkelt avtändande.
    men Ja, han får ju göra vad han vill. Har bara svårt att känna samhörighet...hoppas på lite förståeLSD och inspel, någon som varit med om ngt liknande?

• Svar på tråden 50 åring gamer?
  • Anonym (Tvekande)

Intressant med alla inspel här. man får perspektiv av helt andra vinklar, så tack. För mig handlar det inte alls om att det tar tid från oss. Ja, jag tycker helt enkelt att gaming är avtändande. själv har jag ett jobb som också är min hobby,
    vänner som jag villhöver träffa då och då. tränar, etc. 
    så jag hade gärna sett att han hade Något annat också, och inte ägnade Så mkt tid åt gamingen. Tja, veteranbilar tex. Jag fick med honom på träning någon gång, det var ju bra.
    för mig känns det som att vi hamnar lite långt ifrån varann om mitt liv består av olika saker, medan han, trots att han kan nämna att han funderar på att hälsa på någon någon dag eller liknande, ändå hamnar i den där spelstolen, i en mörk lägenhet. 

• Anonym (Tvekande)
    EnAnonumius skrev 2025-08-06 14:35:04 följande:
    I vilket inlägg skriver TS att hennes dejt bor fortfarande hemma hos sin pappa, och har sparsam kontakt med sina barn?

TS har bara gjort sin TrådStart och en post  i tråden.
    Det stämmer.
    jag har gjort två inlägg i tråden. mannen är närmre 50, har inga barn och bor själv, inte hemma hos sin gamla pappa, haha.
    det förekommer att han spelar när jag är där, ja. Inge jättelånga stunder, men ja. Ibland berättar han lite om vad han gör, jag förstår noll pga gameingspråk. Förstår att alla gillar olika, men det är något med att sitta så i en mörk lgh, långa stunder...heldagar av sin lediga tid då jag inte är med. att inte röra på sig, inte prioritera live-sociala kontakter...det är lite omoget tycker jag ...som att vi prioriterar olika i livet, vill leva på olika sätt. Det oroar mig lite. 
Svar på tråden 50 åring gamer?