Inlägg från: Anonym (3,14) |Visa alla inlägg
  • Anonym (3,14)

50 åring gamer?

Jag tycker att det är skillnad på intressen, att jämföra gaming med att meka med bilar blir inte riktigt samma eftersom en gamer är helt inne i sin värld och kommunicerar inte med någon annan än de han spelar med. En mekaniker pratar med sin omvärld samtidigt som han grejar med sin bil.

Det är något med gaming som inte känns friskt. Jag fattar att det är jättekul och att man lätt fastnar i det men det är just det mörka rummet, stillasittande, timmarna försvinner och det oftast är onyttig mat och annat som står bredvid datorn. Det blir ganska stor skillnad mot någon som golfar eller bygger ett pussel.

TS, jag tror att det är svårt att leva med en gamer om man inte delar intresset och spelar ihop. 

• Anonym (3,14)
    EnAnonumius skrev 2025-08-06 10:06:14 följande:
    Det märks att du inte har varit en riktig "garageänka".
    Jag skrev veteranbilar och det var med veteranbilar jag gjorde jämförelse med.

Du skriver att en gaimer är inne i sin värld och bara kommunicerar med dem de spelar med.
    Ja det är samma med dem som mekar med veteranbilar.
    De fastnar också i "sin värld" och pratar med dem de mekar ihop med, och kan vara borta i bilverkstaden de hyr, i två tre dagar i sträck ibland. Skillnaden är att gaimer sköter det online medan veteranbilsentusiasten har det irl i verkstaden med dem de delar verkstaden ihop med.
    Nej, jag har inte personlig erfarenhet av veteranbilar utan jag bara hakade på exemplet ovan. Jag är mer musikerfru där maken repar i timmar och är borta flera kvällar i veckan och ändå är det att föredra före en gamer eftersom det sällan är kopplat till specifika kvällar. Jag vet när min man är borta och vi kan planera vår tid därefter.

Jag tycker att det är självklart att man ska kunna leva sina egna liv med intressen även om man har en partner men just gaming är så väldigt speciellt och inte något jag vill ha i mitt liv (då pratar jag om de som spelar varje kväll).
  • Anonym (3,14)
    EnAnonumius skrev 2025-08-06 11:14:19 följande:
    Den personen som skrev exemplet du hakade på, var jag, och jag skrev..

Då är det ju lite fel att komma med en massa tvärsäkra utlåtanden om "hur det är" som du gör om  veteranbilsentusiastens mekande..
    Känslig much? Det fanns inget tvärsäkert i mitt utlåtande, bara jämförelser med att meka med bilar. Du vill göra det till något detaljstyrt runt veteranbilar.

Släpp det och fokusera på TS istället.
Svar på tråden 50 åring gamer?