• OlleSQ

50 åring gamer?

Anonym (Tvekande) skrev 2025-08-05 21:59:30 följande:
    50 åring gamer?

Har dejtat en man i några månader nu, och vi är alltmer hemma hos varandra. 

problemet är att han är en gamer, och självklart får man vara det...men det är långt ifrån min värld. Inte så att han struntar i mig när jag är hos honom, och han är såklart helt fri att få göra som han själv vill...men alltså, det här med gameandet kom inte alls fram som intresse typ De första månaden/månaderna alls. Men nu sitter han här mellan rökpauserna och ser helt uppslukad ut. Folk pratar högt via datorn. all ledig tid som han har haft själv har gått åt till detta. 

vi är också nästan 50 år...jag kan inte hjälpa att det känns väldigt barnsligt och helt enkelt avtändande.
    men Ja, han får ju göra vad han vill. Har bara svårt att känna samhörighet...hoppas på lite förståeLSD och inspel, någon som varit med om ngt liknande?

"mellan rökpauserna" där har du det stora problemet...

Att gejma är inget konstigt även när man är 50, fyller själv 60 nästa år och när min fru lägger tid på tv-serier så spelar jag.

Jämför man då de olika aktiviteterna så är jag aktiv när jag spelar, det är socialt eftersom jag spelar online med andra spelare i ett team, dessutom är det ett skandinaviskt team så det kräver lite mer i kommunikationen då vi alla skriver på resp språk.

Titta på TV eller scrolla sociala medier är 99% ren och passiv konsumtion och mest är det reklam som konsumeras....

Vad som är barnsligt är givetvis upp till betraktaren. 

• OlleSQ
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-06 16:59:12 följande:
    Inte jämförbart på något sätt.

Fotboll och ridning är motion och förbättrar hälsan.

Gaming längre stunder förstör hälsan.
    Testa det svenska spelet Turf och återkom.
  • OlleSQ
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-06 19:34:36 följande:
    Visste att någon skulle komma med något sådant men då är det faktiskt träning som är hivudintresset och inte gaming.

Alla vet dessutom vad TS avser så börja inte prata om något annat.
    100% gaming. Mina spel har varierat under åren men jag var i Sverigetoppen under några år när jag höll på med Turf seriöst och precis som många andra spel så krävdes planering och strategi vilket är sånt jag uppskattar i spel. Att det fanns en ordentlig social bit var förstås positivt. Men precis som i alla spel så finns där tävlingsmomentet som primär drivkraft och inget annat, för träning är nått man gör för att sen kanske tävla. Några sådana moment finns inte i Turf.
Svar på tråden 50 åring gamer?