Inlägg från: Xaiphodius |Visa alla inlägg
  • Xaiphodius

50 åring gamer?

Anonym (Tvekande) skrev 2025-08-06 16:10:13 följande:
    Det stämmer.
    jag har gjort två inlägg i tråden. mannen är närmre 50, har inga barn och bor själv, inte hemma hos sin gamla pappa, haha.
    det förekommer att han spelar när jag är där, ja. Inge jättelånga stunder, men ja. Ibland berättar han lite om vad han gör, jag förstår noll pga gameingspråk. Förstår att alla gillar olika, men det är något med att sitta så i en mörk lgh, långa stunder...heldagar av sin lediga tid då jag inte är med. att inte röra på sig, inte prioritera live-sociala kontakter...det är lite omoget tycker jag ...som att vi prioriterar olika i livet, vill leva på olika sätt. Det oroar mig lite. 
    Att spela tv-spel är egentligen inte mer omoget än att kolla på serier, läsa böcker eller ägna sig åt sport. Det är bara en annan form av underhållning. Frågan är snarare om hans sätt att leva passar ihop med ditt sätt att leva. Om du tycker att ni prioriterar olika saker, är det kanske bättre att fundera på om ni är kompatibla, istället för att se hobbyn som problemet.
  • Xaiphodius
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-06 20:35:27 följande:
    Inte ett dugg samma.
    Datorspel är beroendeframkallade. Många som är bereonde av datorspel skiter i sina fruar, hushåll etc. 

Hur kan du inte se detta? 
    Har du någon forskning som styrker det? Det låter väldigt generaliserande. Det finns absolut personer som utvecklar spelberoende, men det gäller inte alla som spelar. Faktum är att majoriteten hanterar sitt spelande utan att det går ut över relationer eller ansvar. Det blir lite som att säga att ?alkohol gör att alla skiter i sin familj?, det stämmer inte heller. Allt handlar ju om balans och individens situation.
Svar på tråden 50 åring gamer?