Inlägg från: Bergstroll1 |Visa alla inlägg
  • Bergstroll1

50 åring gamer?

Anonym (Rico) skrev 2025-08-06 13:25:35 följande:
    För mig låter det som han fastnat i pojke stadiet. En del i att bli vuxen är att lära sig att ta ansvar.

Inget fel att spela om man gör det 1-2 timmar som avkoppling någon gång ibland men inte som huvudsyssla på fritiden.
    Och varför skulle man inte kunna gejma som huvudintresse?

underligt det här med att kvinnor inte kan låta sina män ha roligt utan att de är involverade på något sätt. Det är som att intressen utan kvinnlig insyn är ett hot mot dom.
  • Bergstroll1
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-06 17:00:20 följande:
    Dåligt för hälsan.
    Finns mycket som är sämre för hälsan
  • Bergstroll1
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-06 19:50:51 följande:
    Numera spelar jag säkert 30-60 minuter per dag. Alltid med barnen. Har spelat ännu mer historiskt så jag kan den världen.

Jag är emot alla aktiviteter som det tar upp flera timmar per dag och som inte ger ett mätbart positivt resultat. Som vuxen människa och förälder har man inte tid med det om man samtidigt ska leverera.

Förr eller senare får man betala priset.

Så det är inte gamlingen i sig som är problemet utan att han ger bort sin tid utan positivt resultat. Hade haft samma åsikt om det gällt deckarläsning, TV-serier eller stickning.
    Ok så nu är det inte gejming som är problemet utan att han har ett intresse som du tror tar för mycket tid. snälla lägg ner skrivandet här i tråden. Du vet ju inte vad du pratar om
Svar på tråden 50 åring gamer?