Inlägg från: Suzzan99 |Visa alla inlägg
  • Suzzan99

50 åring gamer?

Så fjantigt att vara så osäker i sig själv och projicera det på sin spelande partner. Du kanske ska börja gå i terapi?

• Suzzan99
    Xenia skrev 2025-08-07 00:53:37 följande:
    Varför tror du att TS är osäker i sig själv? Jag tolkar hennes tråd som att hon är osäker på relationens framtid.
    Bara för att du trycker tummen upp på ditt eget inlägg så  har du knappast tolkningsföreträde. Gaming är en hobby precis som vilken annan hobby som helst. Det är vad man väljer i övrigt som har betydelse på riktigt.
  • Suzzan99
    Xenia skrev 2025-08-07 11:07:19 följande:
    Du gillar att förtala andra tydligen. Klart jag aldrig trycker tummen upp på mitt eget inlägg. Men på sig själv känner man andra...

Ja, jag skrev ju om vad han inte gjorde, som TS gjorde.

Det är delade meningar om hur beroendeframkallande gaming är.
    Finns absolut ingenting i ts beskrivning som indikerar ett beroende. Vad han väljer att göra när han är själv borde vara helt upp till honom. 
  • Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 19:36:07 följande:
    För att spela datorspel roade man sig som barn. 
    Många datorspel är dessutom våldsamma. 
    Hahahahah!  Naww, våldsamma? Vi pratar inte om dina småbarn nu utan en vuxen människa. Men du kanske har svårt att skilja på fantasi och verklighet? Drömmer
  • Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 19:46:15 följande:
    Exakt. VUXEN.
    Barnsligt att spela datorspel som vuxen. 
    Vad ska en vuxen syssla med istället enligt dig? Är det bättre att vara iväg med polarna en hel kväll? Eller meka med bilen? Så otroligt fjantigt att värdera olika aktiviteter på det sättet. 
  • Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 20:55:48 följande:
    Ja, det är bättre att vara med polarna eller att meka med bilen.
    Inte ett dugg fjantigt. 
    Datorspel=BEROENDEFRAMKALLANDE'

Jag har inte sett någon bli beroende utav att hänga med sina kompisar. Så beroende att de skiter i sina familjer. Som VISSA med datorspelsberoende. 
    Du kan bli beroende av att vara ute med dina vänner och meka med bilen också. Det frisätter också dopamin. Din argumentation haltar rejält.
  • Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 21:21:34 följande:
    Ja, givetvis. 
    Jag har dock aldrig hört talas om en person som är beroende utav dessa grejer somm du nämner, occh skiter i sin familj och att sköta ett hushåll. 
    Så bara för att du aldrig upplevt en sak så existerar den helt plötsligt inte? Intressant och lagom naivt men samtidigt lite gulligt. Ibland önskar jag också att jag var sådär lagom bortkopplad från verkligheten, hade varit skönt när det blåser som värst.
  • Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 21:43:50 följande:
    Du läser mina texter som fan läser Bibeln.
    Det är betydlig vanligare att skita i sina åtangandet som datorspelsberoende(NEJ ALLA SOM SPELAR DATORSPEL ÄR INTE BEROENDE)  än att som beroende utav något annat. 
    Vart går det att läsa att det är betydligt vanligare? 
Svar på tråden 50 åring gamer?