Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

50 åring gamer?

My n partner är 40 och har haft tv-spel som intresse sedan hon var 2. Jag spelade mitt första tv-spel när jag var 24. Innan det tänkte jag att det var barnsligt å ena sidan och att det var våldsamt och farligt å Andra. Nyanserna fick jag av henne och idag sitter jag lika gärna och ser henne spela en bra story över 40-100 timmar som sitter och ser en tv-serie över samma tidsspann. Ofta faktiskt mer intressant och komplext faktiskt.

Men spela är ju inte det enda hon gör, utan det är en balans. Saknas balansen kan jag tänka mig att det blir jobbigt. 

• Anonym (Sanna)
    Suzzan99 skrev 2025-08-07 20:49:34 följande:
    Vad ska en vuxen syssla med istället enligt dig? Är det bättre att vara iväg med polarna en hel kväll? Eller meka med bilen? Så otroligt fjantigt att värdera olika aktiviteter på det sättet. 
    Eller kanske något annat som man gjorde som barn. Måla och rita, kanske. Eller lägger pussel. Eller ser en film. Guf förbjude att man läser en bok! Gråter
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-11 23:02:13 följande:
    Nej, det är inte ok.
    Inget av det du nämner är ok. 

En av de främsta anledningarna att vi har fått så många fysiska och psykiska problem i samhället är att det är modernt att acceptera allmänt destruktiva beteenden.
    Så man får inte spela tvspel, man får inte se på film, man får inte lära sig sy, och man får inte laga festmåltider till sina nära och kära? Jag antar att man då inte heller öra sakerna jag tagit upp, som läsa böcker eller måls. Vad, om jag får fråga, får man göra då? 
  • Anonym (Sanna)

Ursäkta citatet och engelskan men

"You know, hobbies don't always have to be useful. I'm enjoying the uselessness of today, and readying my usefulness for tomorrow." 

Svar på tråden 50 åring gamer?