• Faile

50 åring gamer?

SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 20:55:48 följande:
    Ja, det är bättre att vara med polarna eller att meka med bilen.
    Inte ett dugg fjantigt. 
    Datorspel=BEROENDEFRAMKALLANDE'

Jag har inte sett någon bli beroende utav att hänga med sina kompisar. Så beroende att de skiter i sina familjer. Som VISSA med datorspelsberoende. 
    Jag vet inte, jag läser ett par timmar varje dag.Och jag HATAR att bli störd när jag läser, så är böcker lika dåliga som gaming i så fall?
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile

Hela diskussionen i tråden visar ju vilka fördomar som finns.

Ts har inte sagt att spelandet påverkar deras tid tillsammans, tvärtom så spelar han nästan inte alls när hon är med. Det är spelandet i sig, att hon tycker det är en omogen hobby, som är problemet. Han har försökt berätta lite men ts förstår inte och är heller inte intresserad, vilket är ok. Men att försöka ändra någons intresse eller hobby bara för att man själv inte förstår det är i mina ögon det som är omoget. 

Hade han haft läsning eller pussel som intresse så tvivlar jag på att den här tråden hade skapats, trots att man även där sitter ensam i en mörk lägenhet långa stunder istället för att pyssla med veteranbilar eller vad ts nu tycker han ska göra istället. 

Antingen får man acceptera varandras intressen eller så får man hitta någon annan med mer liknande ens egna. Men att försöka ändra på någon så är inte ok. 

Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden 50 åring gamer?