50 åring gamer?
Mycket hellre än gamer än en sportfanantiker. Då får jag ha tv:n för mig själv och slipper höra det hemska stressande ljudet av gorillavrål när någon gör mål.
Hade en pappa som verkligen inte kunde låta oss se på tv, för han skulle ha den själv. Det var ständigt bråk om tv:n då mina småsyskon ville se barnprogram. Han intresserade sig för ALLA sporter t.o.m något så trist som golf och hästsport, och vi kunde aldrig åka bort någon längre tid, för det fanns alltid någon sport han måste se.
Jag förstår inte vad problemet är med folks olika hobbies. Har sett äldre män leka med radiobilar, lego och flygplan. Män rent generellt brukar ofta ha kvar barnasinnet som äldre.
Det viktigaste är att inte ägna sin hobby mer tid än familjen, för då handlar det oftare om verklighetsflykt/beroende än intresse. Jag har sett kvinnor som knappt har tid med sin familj och man för att de har fullt upp med sin hästhobby. Ingen hobby är rätt att se ner på, för det handlar mer om hur personen prioriterar än annat. Min pappa kunde finna beroende i sport, och det var på inget vis bättre.