• Aniiee

50 åring gamer?

Jag upplever att många som är "mot" tv-spel har en väldigt snäv syn på vad tv-spel är för något. Lite samma som alla som är emot animerade filmer och serier, både västerlänskt och anime, har en väldigt snäv syn på vad animerat är. Många skulle nog behöva se över sina föreställningar lite. Allt är inte Battlefield, COD, shounen och hentai. Det finns så otroligt mycket mer, men vissa vet det inte och vissa andra vill inte veta det.

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Aniiee
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-09 20:49:08 följande:
    Vad jag kan se i tråden är det ingen som är emot gaming i sig. Problemet med gaming precis som mycket annan underhållning är att det tar tid. Det är ok i viss utsträckning men är det tar upp flera timmar per dag är det inte ok längre.
    Jag syftade inte någon särskild specifikt på i här tråden, det var mer en allmän observayion.
  • Aniiee
    Anonym (Aldrig) skrev 2025-08-11 16:31:14 följande:
    Det är väl mångfalden som är problemet. Det finns för mycket att välja på, och då är det desto lättare att fastna i gaming. En del skulle behöva öva sig i att göra lite nyttigare och mera givande saker. En vanlig skogspromenad, eller en bara en dagsresa till en annan stad/ del av landet ger så mycket mer än att slänga bort ytterligare några timmar på gaming och missa ytterligare några timmar av verkligheten utanför.
    Ditt inlägg reflekterar lite vad jag skriver, men inte riktigt, det är sant.

De flesta som spelar tv-spel tar även skogsprommenader, åker på utflykter och korta och långa resor osv. Precis som alla som ser på TV-serier, film, läser böcker, målar, syr och vad nu folk har för sig när de inte har så mycket annat för sig.
  • Aniiee
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-11 20:40:56 följande:
    Om man nu är en gamer är det större och för mycket. Det hör man på själva ordet för vilken vettig människa identifierar sig med sitt meningslösa tidsfördriv?

0-60 minuter per dag. Helt ok!
    Men när det tar flera timmar per dag är det inte ok längre.
    Att vara en gamer är att intressera sig för tv-spel och även spela dem, varesig det är en timme om dagen, sju timmar i ett svep en gång i veckan, eller vad det nu kan vara.

Är det ok att se en långfilm? Det är ju inst 70 minuter, enligt branschstandard. På att se på 2 avsnitt av en tv-serie? Änga 4 timmar till att läsa en mönsterbok? 7 timmar i köket inför jul?

Det är ok att ängna så många timmar man har på vad tusan man vill. Så det så. Basta,
Svar på tråden 50 åring gamer?