Inlägg från: Anonym (Rico) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rico)

50 åring gamer?

Anonym (Tvekande) skrev 2025-08-05 21:59:30 följande:
    50 åring gamer?

Har dejtat en man i några månader nu, och vi är alltmer hemma hos varandra. 

problemet är att han är en gamer, och självklart får man vara det...men det är långt ifrån min värld. Inte så att han struntar i mig när jag är hos honom, och han är såklart helt fri att få göra som han själv vill...men alltså, det här med gameandet kom inte alls fram som intresse typ De första månaden/månaderna alls. Men nu sitter han här mellan rökpauserna och ser helt uppslukad ut. Folk pratar högt via datorn. all ledig tid som han har haft själv har gått åt till detta. 

vi är också nästan 50 år...jag kan inte hjälpa att det känns väldigt barnsligt och helt enkelt avtändande.
    men Ja, han får ju göra vad han vill. Har bara svårt att känna samhörighet...hoppas på lite förståeLSD och inspel, någon som varit med om ngt liknande?

För mig låter det som han fastnat i pojke stadiet. En del i att bli vuxen är att lära sig att ta ansvar.

Inget fel att spela om man gör det 1-2 timmar som avkoppling någon gång ibland men inte som huvudsyssla på fritiden.
  • Anonym (Rico)
    Anonym (Öh) skrev 2025-08-06 13:23:09 följande:

då kan du ju lika gärna vara hemma hos dig. Spelandet kan han väl ha som hobby när ni inte umgås.

Nej, faktiskt inte ok det heller.
  • Anonym (Rico)
    Anonym (Kiit) skrev 2025-08-06 13:32:17 följande:

Säger du så till folk som har häst eller spelar fotboll också? Eller vissa intressen fina och andra fula? 

Inte jämförbart på något sätt.

Fotboll och ridning är motion och förbättrar hälsan.

Gaming längre stunder förstör hälsan.
  • Anonym (Rico)
    Bergstroll1 skrev 2025-08-06 16:16:39 följande:
    Och varför skulle man inte kunna gejma som huvudintresse?
    Dåligt för hälsan.
  • Anonym (Rico)
    Anonym (Kiit) skrev 2025-08-06 13:40:51 följande:
    Var står det att han inte tar ansvar? Min man har ett ansvarsfullt jobb och är en engagerad pappa, sambo,  husägare och föreningsaktiv. Och spelar tv-spel. Det finns inget motsatsförhållande i det. 
    Det finns absolut ett motsatsförhållande om det är något som tar huvuddel av fritiden. 
  • Anonym (Rico)
    Anonym (Kiit) skrev 2025-08-06 13:40:51 följande:
    Var står det att han inte tar ansvar? Min man har ett ansvarsfullt jobb och är en engagerad pappa, sambo,  husägare och föreningsaktiv. Och spelar tv-spel. Det finns inget motsatsförhållande i det. 
    Det där går tidsmässigt inte ihop om du hävdar att gamlingen tar huvuddelen av hans fritid.
  • Anonym (Rico)
    OlleSQ skrev 2025-08-06 19:30:50 följande:
    Testa det svenska spelet Turf och återkom.
    Visste att någon skulle komma med något sådant men då är det faktiskt träning som är hivudintresset och inte gaming.

Alla vet dessutom vad TS avser så börja inte prata om något annat.
  • Anonym (Rico)
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-06 17:03:40 följande:
    Det där går tidsmässigt inte ihop om du hävdar att gamlingen tar huvuddelen av hans fritid.
    Ser att många ogillar detta inlägg.

Ja, visst är det roligare när man kan ljuga och säga en sak när man sedan lever ett annat liv.

Jag lever som mannen ifråga och jag har kanske max 1 timme till övers per dag..

Så det som hävdas om den här mannen är en uppenbar lögn.
  • Anonym (Rico)
    Anonym (Kiit) skrev 2025-08-06 19:38:54 följande:

Och tänk, det har jag ju inte heller hävdat!

Varför hittar du på saker om andra? Är det när du inte har några rimliga argument mot det som faktiskt skrivs? Det ser lite ut så. 

Vilka tv- och datorspel har du provat, undrar jag? Du verkar ha en så konstig syn på spel.

Är du emot andra stillsamma aktiviteter som stickning, pianospel och läsning också? 

Numera spelar jag säkert 30-60 minuter per dag. Alltid med barnen. Har spelat ännu mer historiskt så jag kan den världen.

Jag är emot alla aktiviteter som det tar upp flera timmar per dag och som inte ger ett mätbart positivt resultat. Som vuxen människa och förälder har man inte tid med det om man samtidigt ska leverera.

Förr eller senare får man betala priset.

Så det är inte gamlingen i sig som är problemet utan att han ger bort sin tid utan positivt resultat. Hade haft samma åsikt om det gällt deckarläsning, TV-serier eller stickning.

• Anonym (Rico)
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-06 20:35:27 följande:
    Inte ett dugg samma.
    Datorspel är beroendeframkallade. Många som är bereonde av datorspel skiter i sina fruar, hushåll etc. 

Hur kan du inte se detta? 
    40-åriga personer är inte beroende av gaming. De struntar i andra och att sköta sig. Några är gamers, andra mekar, en tredje ser bara på fotboll. 
Svar på tråden 50 åring gamer?