Inlägg från: Anonym (Anonym signatur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym signatur)

Hjälp mig förstå honom

Hej! Jag pratar med en jättefin kille , jag har frågat om vi kan prata i telefon men han sa att han vill planera sånt innan, varför måste vi planera ett telefonsamtal ?? Vet att han inte är jätteförtjust i att prata i telefon men förstår inte riktigt varför vi måste planera innan, döljer han nåt för mig ?? Jag har även frågat om vi kan bli vänner på fb men han säger att han vill vänta tills vi har träffats han kanske vill vänta för att han har barn annars vet jag inte varför vi matchade ju med  varandra på fb dejting jag vill inte bli hans vän på fb för att snoka jag vill bara kommentera ett hjärta på hans profilbild sen får väl hans vänner och familj tro vad dom vill.

• Svar på tråden Hjälp mig förstå honom
    Anonym (Hmm..) skrev 2025-08-06 17:35:49 följande:

Säker på att han är singel? Låter inte så alls.

Han har sagt till mig iaf att han har varit singel i 2 år men hans ex har kommenterat hans profilbild i november med pussemoji😘
    Anonym (hejtråd) skrev 2025-08-06 17:59:14 följande:

Igen...

Du vill kommentera ett hjärta på någon som du inte träffats profilbild. RÖD FLAGG

Ja eller jag vill iaf gilla hans bild vad är det för fel med det ??  Jag tycker han ser bra ut och jag gillar honom så jag ser inget fel med att gilla en bild du verkar ju vara en känslokall människa som inte visar känslor för någon annat än ilskna känslor... Och isåfall är väl han också redflag då eftersom han skriver godnatt ❤️ till mig varje kväll och puss 😘🥰 m.m
    Tecum skrev 2025-08-06 17:44:32 följande:

Kan finnas en rad legitima skäl, telefonfobi, dåliga erfarenheter från tidigare dejter, blyghet, osäkerhet för vad han känner för dig.

Bättre du frågar honom än oss, försök ordna en träff irl snarast.

Ja jag vet att han är blyg iaf
    Anonym (Hahaha) skrev 2025-08-06 18:26:18 följande:
    Men snälla, hur naiv får man vara.
    Ja jag har misstänkt att dom kanske fortfarande har nån slags relation med varandra jag vet inte jag vet bara att dom har en dotter ihop så dom måste väl ha kontakt med varandra åtminstone tills dottern är vuxen 
    Anonym (Hmm..) skrev 2025-08-06 18:35:50 följande:

Exakt HUR MÅNGA trådar tänker du starta här????

Tips 1 - Fråga HONOM allt du undrar

Tips 2 - Åk och träffa honom IRL så vet du om det finns nåt intresse eller ej

Han är arbetslös och har barnet några timmar/vecka = All tid i världen,  så finns det minsta lilla uns av intresse och han är singel borde han inte säga nej till det 

Tips 3 - GLÖM honom och försök hitta någon som faktiskt är intresserad av dig och vill både prata i telefon och träffas

Ja och hur ska jag fråga honom allt jag behöver veta då ? du som är expert kan berätta hur man ska göra 🤨 🙄
    Anonym (Hahaha) skrev 2025-08-06 18:32:44 följande:
    De har uppenbart en relation med varandra.
    Och hur kan du vara så säker på det ?? Dom kanske bara är vänner ? Han sa iaf till mig att dom inte dejtar eller är tillsammans längre men jag vet inte längre vad jag ska tro... 🙁😢
    Anonym (Gina) skrev 2025-08-06 19:24:24 följande:

Du låter tokig. 

På vilket sätt är jag tokig ??
    Anonym (J) skrev 2025-08-07 11:26:17 följande:
    Känner personalen på boendet till flirten?
    Vad har det med saken att göra? Personalen har ingen rätt att lägga sig i mitt privatliv vill jag bjuda hem nån hem till min lägenhet så har dom inte med det att göra sen får inte mina gäster få ut i basen , personalen får inte gå in i min lägenhet om jag inte vill det och dom får inte lägga sig i om det inte blir väldigt farligt så dom måste ringa polisen typ. Sen får jag ha folk som sover över i min lägenhet ibland men jag kan inte träffa nån kille och bli sambo i min lägenhet för då måste man ansöka om det ifall den personen har rätt till boende och har en diagnos en "normal störd" person utan diagnos kan inte bo på det boendet jag bor på där jag bor är det personer som har autism nivå 1 
    Anonym (Hmm..) skrev 2025-08-07 14:56:37 följande:
    Ts kanske måste rådgöra/stämma av med personalen när det passar?

Kan ni träffas nån annanstans ts? En fika på stan eller nåt?

Sova över kommer definitivt inte ske vid första mötet, första tiden. Om ni nu kommer på nån dejt nån dag. Ser ju inte ut så.
    Nä jag behöver inte prata med personalen när det passar att han kommer hem till mig men jag kanske känner att det känns bättre när vissa personal jobbar som jag litar på och kan prata med om jag är nervös eller känner mig orolig . Jo det kan vi väl göra. Nej sova över får han nog inte göra första gången iaf vill träffa han flera gånger och lära mig känna honom bättre innan det blir att sova ihop.
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-08-07 15:24:34 följande:
    Planerat telefonsamtal är väl inga konstigheter?
    Personen kanske har autistiska drag och behöver rutin?
    Ja men vi planerar ju aldrig in när vi ska prata i telefon vi bara pratar om att prata i telefon det är lättare om han skulle säga jag tycker det är lite jobbigt att prata i telefon för jag är blyg och har autism men han säger ju bara att han inte gillar att prata i telefon. 
    Krocko skrev 2025-08-07 15:32:15 följande:

Du kanske kan skriva och fråga hur han bor och om han vill att du kommer till honom över dagen första gången eller om han hellre vill åka till dig, då ser du ju hur han svarar kring sin boendesituation, om han nämner att han bor med sin pappa. Det kan ju vara så att han bor i andra hand nånstans men inte är skriven där.

Ja det kan jag ju fråga vill inte att han ska känna att han måste slänga ut sin pappa men om vi ska träffas hemma hos honom så känner jag mig inte riktigt bekväm om hans pappa är hemma första gången vi träffas iaf.
Svar på tråden Hjälp mig förstå honom