Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM september 2025

Hej tjejer,

Hoppar in från augustitråden. Ingen mens än, men inte heller något plus på testa tidigt så är övertygad om att det är kört i augusti.

Nya tag mot ett septemberplus. Inget bim eller så än, men hoppas på en lika kort cykel som denna med äl på cd13/14. 

Håller tummarna för oss 💛 

• Nanathalie

I förrgår började jag få småspottings, typ en femkrona i mängd och ljusbrunt. Igår typ det dubbla.

Jag brukar aldrig ha spottings. Blir faktiskt lite ledsen. Jag tog q10 inositol och d vitamin denna cykel och lyckades tidigarelägga min ägglossning en hel vecka, men istället åker man på spottings. Har bim imorgon, alternativt söndag. Drygt med 3 dagars spottings innan mensen. Så less. Hade hellre fått min mens när testen är negativa och tempen är på väg neråt.

Men, nytt tag inför september. Hoppas på lika tidig ägglossning nästa cykel, men framför allt ett plus ❤️

• Nanathalie
    Errorika skrev 2025-08-22 09:56:08 följande:

Nu börjar de fertila dagarna närma sig och det känns helt ärligt sådär. Fick besked om MA i juli och det här är första cykeln efter en mens. Men själva försökandet som innan MA:t kändes kul och spännande känns hopplöst nu. Det kan ju hända igen att jag får MA eller MF. Och det kan dröja ett år innan jag blir gravid och den stannar eller mer.

Det känns bara som att jag försöker få tillbaka något som gått förlorat 😭 Eftersom MA:t upptäcktes i v 11+ så hade jag verkligen kommit in i att vara gravid och var inskriven hos BM och allt det där. 

Hej ❤️

Jag var i samma situation som dig. Eller är. Med ma:t.

Vi fick se vår lilla sprattla runt, såg hjärtat slå, fick videor och bilder från ultraljud och grät av lycka - äntligen skulle det bli vår tur. Kommer aldrig glömma den isande känsla jag upplevde när vi insåg att hjärtat hade slutat slå och att den lilla var alldeles stilla.

Jag såg det långt innan läkaren vågade säga det och likt PTSD är den synen som fäst vid min hornhinna. Jag minns allting som igår fastän det var i februari.

Jag känner också som du, att jag jagar något. Att jag vill fylla tomrummet med kärlek. Att en del av mitt hjärta nu fattas och att det enda som kommer kunna fylla upp det är ett nytt plus och en frisk graviditet.

Med detta vill jag säga att det du känner är helt normalt. Vi försökte på nytt nästa cykel efter läkares inrådan och fick, precis som du själv skriver; erfara en kemisk graviditet i april/maj.

Det finns inga garantier för att man inte ska få två missfall på raken, men sannolikheten för att det ska ske är samtidigt låg.

De följande cyklerna efter ett mf/ma är man enligt forskning extra fertil då kroppen "minns". Jag hoppas att du ska känna att det faktiskt finns en chans att just Denna cykel är er cykel. Att just Denna ägglossning är ägglossningen som ger er eran bebis tillslut. Även om man ibland har svårt att andas, får man inte fortsätta kämpa. Det är som att vara ute på djupt vatten och bara sluta simma.

Det kommer bli er tur. Kanske den cykel som kommer, kanske en annan. Jag vet att det kanske inte är till någon tröst då jag själv fått denna kommentaren otaliga gånger sedan mitt ma, men du KAN bli gravid. Det i sig är ett gott tecken.

Med det sagt så ska du känna att du är redo att våga igen. Och det är bara du som kan bestämma det. ❤️

Du får gärna skriva meddelande till mig här inne om du vill bolla tankar, känslor och annat. 

Kram ❤️
  • Nanathalie

Äntligen CD1!

Inte för att det är roligt med all väntan men vetskapen om att det är en ny cykel och möjlighet till nytt försök är ändå en klen tröst. HATAR tiden mellan negativt gravtest och mens. Nu börjar vi om 😊

• Nanathalie
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-31 06:00:41 följande:

Usch, vad tråkigt, kram till dig <3 Får jag fråga om din temperatur sänkts i samband med blödningen? Jag förstår inte varför min temp fortfarande håller sig över coverline trots att jag fortsätter att blöda... Testat negativt idag igen, mest för att få lite mer svar på vad som händer. Ska kontakta gyn oavsett eftersom blödningen kommit alldeles för tidigt - vill veta om resterna har kommit ut nu. Lycka till hos gyn, skönare att veta förutsättningarna än att gå runt i ovissheten <3

Justerar min bim i listan nedan, positivt med blödning för tidigt är ju att ägglossningen kan närma sig snabbare.

Hej!
    Dela gärna med dig av din graf så ska jag försöka hjälpa dig.

Min temp går inte alltid ner som en djupdykning när mensen kommer utan successivt under några dagar och landar sedan under cl. Men jag tar gärna en titt på din graf 😊
  • Nanathalie
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-31 09:17:05 följande:
    Tack, vad snäll du är! Min temp har gått ner till ca 36,2 dagen innan mens (har dock bara två cykler att jämföra med då jag gick på preventivmedel innan dess).

Ändrade min blödning till mens vilket gör att NC flyttat ägglossningen. Innan var den bekräftad på CD12, och det sammanfaller mycket bättre med andra kroppsliga symtom under de dagarna. Blödningen började med brun flytning och har övergått till mer och mer blod, så eventuellt skulle jag kunna ha loggat mensen tidigare... Samtidigt får man ju ha med i beräkningen att min kropp fortfarande återställer sig från MA:t så inte konstigt att kroppen är i obalans. Hade dock förväntat mig en liten sänkning idag istället för svag höjning.
    Ja, jag förstår vad du menar. Gissningsvis behöver kroppen lite extra tid på sig att ställa om efter ditt MA. Jag har själv en lite märklig temp denna cykel (är också på/ovanför cl sedan mensen kom, cd8 nu.) Bifogar min graf för jämförelse. Aldrig hänt förr, har inget MA i närtid stt koppla det till. Tror bara kroppen av någon anledning är annorlunda i bbt och antar att min cl kommer öka om tempen ökar till en normal nivå vid en ägglossning. Kvinnokroppen är ju bra komplicerad trots allt. 

• Nanathalie

CD9 och blinkande gubbe 😭 så glad. Verkar som om kroppen faktiskt kommer ägglossa lika tidigt som förra cykeln och det känns som en sån vinst när cykeln kortats ner 7 hela dagar. Snart kan jag peta in ett bim-datum även för denna cykel.💛 kan septemberbebis (mitt ma) bli till septemberplus? Vi får väl se..

• Nanathalie
    Tjej90sve skrev 2025-09-01 21:34:42 följande:

Hej
    Jag fick aldrig någon mens i augusti. Har bokat in en tid till gyn och fick först flera månaders väntetid sen tog det bara någon dag så fick jag en tid via avbokning. Min mens är typ 2 veckor sen så ska kolla upp vad det kan handla om. PCOS? 

Hoppas få göra ett vaginalt ultraljud

Tippar på att ägglossning uteblivit helt (vanligt.1-2 cykler per år) alternativt sker senare under cykeln. ❤️ 
  • Nanathalie

Stort stort grattis till alla plus! September verkar innebära ett riktigt plusregn! Helt fantastiskt!

Nu lägger jag äntligen in min bim i listan 💫

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9