Tack, vad snäll du är <3 ska försöka tänka så. Lyssande på en podd häromdagen där de sa att en kvinna som ej är gravid eller går på preventivmedel beräknas ägglossa cirka 400 gånger under sitt liv, så det finns ju faktiskt många chanser :)
Rumpetrollet skrev 2025-08-26 16:58:19 följande:
Förstår din oro! Men man ska ju dock ha en del otur om det ska hända igen, vilket ju uppenbarligen vi har haft, men det behöver ju verkligen inte bli så för dig. 
 Vid det andra MA:t gjorde jag ett tidigt ultraljud i typ v 8, men inte via offentliga vården. Där såg vi ett hjärta slå. Så missfallet upptäcktes på kub-ultraljudet. Fostret hade då dött i v 11. Däremot i den tredje graviditet som jag hade nu i vår så fick vi tidigt ultraljud via offentliga vården. Det såg ju också bra ut, så det var ju efter kub och moderkaksprov vi fick det resultatet.
 Ja det har varit tufft att gå alla dessa veckor och jag kan känna att det känns orättvist. Men man ska komma ihåg att det inte är det vanliga, utan det vanliga är ju att det går bra nästa gång. Och på nåt sätt har jag också det hoppet, att det kommer gå bra nästa gång :) 

Jag håller verkligen tummarna för dig med!