Inlägg från: Anonym (anonym2026) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym2026)

BIM september 2025

Äl+5 idag efter första bekräftad ägglossning från långdraget MA (ofostrig grav) i juni pga. rester. Hade sjuk ägglossningssmärta och känner diverse värk i tjejmagen då och då, vilket jag aldrig känt tidigare, men det kan ju lika gärna vara hormonbalansen som spökar.

Hur gör ni med testning? Förra graviditeten fick jag positivt äl+10, testade inte dagarna innan dess. Är samtidigt orolig att kroppen inte är redo att implantera än, så ett tidigt positivt test kanske bara ger falska förhoppningar... 

• Anonym (anonym2026)
    Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Jullan00 - 6/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
  • Anonym (anonym2026)

Tack<3 beklagar att du behövt uppleva många negativa test, svårt att förstå kroppens komplexitet när många verkar ha enkla och friska graviditeter.

Min cykel beräknas till 25 dagar denna månaden, haft 28-29 dagar tidigare. Får försöka glädjas åt att kroppen i alla fall har ägglossat och att min temperatur ligger bra dag för dag. Jag kommer nog inte orka vänta längre än äl+10, dock måste jag nog använda cb digitala ultratidiga - det var bara ren tur att jag upptäckte ett svagt streck på tentos tidiga test då det dök upp efter kontrolltiden på äl+10.

Hur som helst vet man ju ändå inte om det kommer sluta i mf eller ma. Avskyr den totala kontrollförlusten och att man behöver låta tiden ha sin gång. Otroligt hur svårt det är att ha tålamod.

Elisand skrev 2025-08-25 23:06:25 följande:

Beklagar förlusten❤️ Säkraste är att testa äl+12 med ett testa-tidigt-test. Men sett flera som plussat äl+10, tidigare än så är nog ovanligt även om det händer. Jag försöker att hålla mig så länge det går för jag blir så himla ledsen av negativa test. Många gånger hinner jag få mens innan jag testar numer eftersom jag slutat testa åtminstone före äl+10 och jag har endast 10 dagars lutealfas.

• Anonym (anonym2026)

Vad skönt att höra en positiv upplevelse. Jag har heller ingen dålig upplevelse även om jag tyckte att det var en lång process för mig. Läste att du behövt gå igenom flera MA och ett ytterligare avbrytande, beklagar verkligen. Får jag fråga om du fick någon hjälp vid ditt andra MA (tidigt ultraljud t.ex.) eller hur det upptäcktes?

Är orolig över att behöva gå igenom samma långa resa med MA igen, särskilt om man behöver gå till minst vecka 10... Kan inte föreställa mig hur det är att uppleva tre första trimestrar om och om igen :(

Håller tummarna för kommande ägglossning!

Rumpetrollet skrev 2025-08-26 14:02:03 följande:

Jag vill dela med mig av något positivt i allt detta. Jag var på besök hos gyn för ett tag sedan som uppföljning efter senaste avbrytandet. Och det var ett positivt möte i flera bemärkelser. Både var det ett väldigt fint och förstående bemötande och utan att behöva slåss för något så fick vi igenom att göra en del utredningar trots att vi egentligen inte uppfyller kriterierna. Jag kommer också få tidigt ultraljud och Nipt från vården nästa gång jag blir gravid. Hon ingav även hopp vilket gjorde att jag gick därifrån delvis stärkt.

Genom allt jag har gått igenom så har jag fått ett väldigt gott bemötande (såklart lite varierande, men aldrig dåligt i alla fall). Vården har även varit väldigt snabba med tider, undersökningar och remisser när det har behövts. Man läser ju ofta om de som har fått dåliga bemötandet vilket såklart är väldigt beklagligt och inte okej, men jag ville i alla fall dela med mig av min ändå väldigt positiva upplevelse av vården. Tänker att det inte alltid får plats här. 
    Sen tar ju inte ett bra bemötande bort hur jobbigt det är att genomgå missfall och liknande, men det underlättar ju ändå. 

Och nu verkar även ägglossning vara på g, so here we go, nytt försök!

• Anonym (anonym2026)

Tack, vad snäll du är <3 ska försöka tänka så. Lyssande på en podd häromdagen där de sa att en kvinna som ej är gravid eller går på preventivmedel beräknas ägglossa cirka 400 gånger under sitt liv, så det finns ju faktiskt många chanser :)

Rumpetrollet skrev 2025-08-26 16:58:19 följande:
    Förstår din oro! Men man ska ju dock ha en del otur om det ska hända igen, vilket ju uppenbarligen vi har haft, men det behöver ju verkligen inte bli så för dig.
    Vid det andra MA:t gjorde jag ett tidigt ultraljud i typ v 8, men inte via offentliga vården. Där såg vi ett hjärta slå. Så missfallet upptäcktes på kub-ultraljudet. Fostret hade då dött i v 11. Däremot i den tredje graviditet som jag hade nu i vår så fick vi tidigt ultraljud via offentliga vården. Det såg ju också bra ut, så det var ju efter kub och moderkaksprov vi fick det resultatet.
    Ja det har varit tufft att gå alla dessa veckor och jag kan känna att det känns orättvist. Men man ska komma ihåg att det inte är det vanliga, utan det vanliga är ju att det går bra nästa gång. Och på nåt sätt har jag också det hoppet, att det kommer gå bra nästa gång :) 

Jag håller verkligen tummarna för dig med!

• Anonym (anonym2026)
    Lovve123 skrev 2025-08-27 07:16:19 följande:

Rfsu uppe och graviditeskollen nere. Någon mer som ser något på det röda? 🙏
    ser också det översta 😍 köp cb digitalt ultratidigt så kommer det säkert gå bra ????🏽
  • Anonym (anonym2026)
    Lovve123 skrev 2025-08-27 11:28:32 följande:

Det digitala visade: GRAVID!
    Kan inte fatta det! Hoppas hoppas det går vägen nu! Fick missfall i maj så vågar inte vara för glad än men just nu är jag gravid!!!

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Lunyum - 29/9
    Grattis!! 😍 Håller tummarna för att det går vägen
  • Anonym (anonym2026)
    Juliflicka skrev 2025-08-27 16:12:29 följande:
    Grattis!!
    Har nu några tidiga symptom?
    vi har BIM samma dag och jag gjorde negativt tidigt test idag, ömma bröst, lite molvärk till och från, och lite knepigt bubblig k magen. Men tydligen inget. 
    Hur många dagar sedan ägglossade du? Kan ju vara för tidigt att testa :) Jag har också bim 1/9 men min cykel beräknas bli kort denna månad, kommer troligtvis inte kunna få positivt förrän på lördag.
  • Anonym (anonym2026)
    Juliflicka skrev 2025-08-27 19:18:16 följande:
    Vet inte, enligt min app 18/8. Men jag har ingen aning, har regelbunden cykel på 27 dagar så antar 18/8 Glad
    Då finns det goda chanser till positivt test närmsta dagarna, tidigast imorgon (med ultratidigt test) men inte alla som plussar äl+10 :) Implantationen sker oftast mellan dag 6-10 efter ägglossning, sedan stiger hcg inom 1-2 dagar efter implantation. Håller tummarna för dig!
  • Anonym (anonym2026)

Min nuvarande cykel har jag haft molvärk som kommer och går under mens, kring ägglossning och nu efter ägglossning. Har dock bara varit utan preventivmedel detta året och haft totalt tre-fyra cykler. Det är först efter MA jag har känt av allt som händer i kroppen. I mitt fall beror det antagligen på att kroppen återhämtar sig. Om du inte har erfarenhet av mf/ma skulle det kunna vara hormonell obalans - men kan säkert vara vanligt också...

Anonym (Tredje) skrev 2025-08-27 20:00:57 följande:

Har någon här dov-molande värk under nästan hela mens cykeln?
    Märker att jag känner av detta en vecka innan äl och det håller på till nästa mens. Har haft det några cykler och vet inte om det är vanligt? 
    Har tid till fertilitetskliniken på tisdag.

Svar på tråden BIM september 2025