• Elisand

BIM september 2025

Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-29 19:11:20 följande:
    Tack <3 Förstår dig, det är bättre att vänta och se. Mitt hopp är nog mer eller mindre borta, har tyvärr börjat blöda idag. Inte som riktig mens (än) men för mycket för att vara nidationsblödning. Antagligen är kroppen inte redo än, de sista resterna från MA:t kom nog inte ut med det jag tolkade som mens för några veckor sedan... Ser inte heller ut som lovande progesteron med min kurva och jag är orolig att slemhinnan inte har hunnit byggas upp då den var ganska tunn sist jag var hos gyn. Kontrollförlusten som kommer med att försöka få barn och sen dessutom under en graviditet är absolut inte en bra kombo med min personlighet. Så otaggad på livet just nu.
    Åh nej vad tråkigt att höra❤️ Beklagar förlusten, MA är tufft. Ja, det är helt sjukt vilken kontrollförlust det är. Man får se det som bra övning haha😅 Känner igen otaggningen. Kramar! 
  • Elisand
    Aisof skrev 2025-08-30 07:47:45 följande:

Tack för att du hoppades åt mig, men testet var helt blankt imorse 💔😞 Känner mig helt knäckt just nu. Hoppas det går bättre för dig ❤️

Åh, så tuff, förstår att du känner dig knäckt! ❤️ Hoppas du kan ta hand om dig själv lite extra idag. 
    Nu är jag nästan 100% säker på att mensen kommer imorgon. Tempen sjunkit ännu mer precis som vanligt. Och pms-symtom.
  • Elisand
    Aisof skrev 2025-08-30 10:28:01 följande:
    Ja idag ska jag sörja och bara ta det lugnt, så får jag förhoppningsvis tillbaka hoppet och motivationen imorgon 🙏
    Så tråkigt att det inte verkar bli något för varken mig eller dig denna gången. Men hoppet kommer ju alltid tillbaka och snart är det ny ÄL och ny chans för oss båda ❤️
    Ska köpa en basaltermometer och börja tempa också. Vilken/vilka appar använder du?

Önskar övriga i tråden massa lycka till🤞❤️
    Har redan börjat blöda under dagen, väldigt lite, men allt pekar på att det är mensen som kommer börja en dag tidigare än vanligt. Känns så hopplöst att jag denna cykel alltså haft 9 dagars lutealfas, det är ju jättekort :( Men aja, som du säger kommer en ny chans snart och ny motivation brukar ju komma med det❤️ Kramar! Jag använder både fertility friend och Premom. Fertility friend är bäst på att analysera temp men eftersom jag tar äl-tester också så använder jag Premom också och lägger in dom där. Tycker det verkligen gett mer förståelse för min cykel att börja tempa så man kan bekräfta lite mer. 🙏🏻 
  • Elisand
    Aisof skrev 2025-08-30 14:39:25 följande:
    Ånej, det är ju väldigt kort ja :( kan det bero på låg progesteron, eller något annat? Själv började jag känna mensvärk och fick ont i ländryggen, kändes som att mensen skulle komma. Men det är ju 5 dagar för tidigt.. fattar ingenting!

Tack för tips, ska börja använda båda apparna 🙏 och skickar motivation och hopp din väg ❤️ kram
    Jag antar det.. Men vet inte säkert. 
    Åh, konstigt. Kroppen beter sig ju underligt ibland. Kramar! <3

Nu har mensen iaf kommit igång rejält. Hinner med en till bim i september nu när den kom så tidigt, så lägger in mig på nytt i listan. Försök nummer 14 för oss. Vi ska höra av oss till gyn om fertilitetsutredning nu så får vi se vad det blir av det.

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • Elisand

Nu är vi på väntelistan till fertilitetsmottagningen i vår region. Den jag pratade med sa att det är långa väntetider dit nu och att vi får räkna med 6 mån. Känns lite jobbigt.. Lång väntan när vi försökt och väntat och längtat 1 år. Sen ska man vänta på provsvar och ev behandling efter det. Mycket väntan med andra ord 😂Gyn här där jag bor hänvisade mig endast till den här mottagningen när jag ringde och berättade om mina korta lutealfaser och önskan om extra progesteron, så vi får vackert vänta helt enkelt. Det känns så galet att vi är här nu. I det som jag alltid varit rädd för men ändå aldrig helt trott att faktiskt kommer hända mig, utan bara avfärdat som en irrationell rädsla som de flesta har. Att det ska vara svårt att få barn. Kram till er alla som kämpar oavsett hur länge/kort, det är inte lätt ❤️

• Elisand
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-09-04 18:18:47 följande:

kämpar & längtar efter första barnet här, fick missfall sommaren 2024 i vecka 6. Börjar bli otroligt tröttsamt och pressat så fort äl närmar sig nu mer. Denna gång kom dessutom äl mycket tidigare än vanligt och fick fast smiley direkt, ingen blinkande innan..så där missade vi flera värdefulla dagar innan äl 😴 hade samlag dagen efter den fasta smileyn så en viss chans finns väl. Men min fundering är, min partner har svårt att komma in i mig ( i all denna stress ligger mest fokus på att han ens ska kunna komma 😴) så det blir liksom halvdant?knappt att han är inne i mig när han kommer? Och då brukar jag hjälpa till att föra in lite med fingrarna för att öka chansen och få in mer 🙄 är det någon här inne som lyckats bli gravid trots halv bra försök? 🙏🏻 den gången jag blev gravid hade vi ett grymt samlag?.känns knappt som det existerar längre, finns det någon mirakel-historia?

Tips som jag vet flera använt här på FL och blivit gravida med hjälp av är heminseminationskit. Kram! ❤️
  • Elisand

Kram <3

Aisof skrev 2025-09-06 11:29:34 följande:
    Tyvärr inget plus för mig denna månaden.. Och nästa ÄL har vi ingen möjlighet att försöka pga jobbresa. Vi ses kanske i oktobertråden. Ta hand om er ❤️
    Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    En som längtar 17/9
    Vallmo93 - 18/9
    anonym2026 - 19/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • Elisand
    Miniblomma skrev 2025-09-08 20:26:52 följande:

GRATTIS till alla plus! Så roligt att se!

Äl + 14 idag och känner inget hopp denna cykel. Mensen beräknas komma om 2-3 dagar och jag har inga symtom utöver de vanliga innan mens. Testade neg äl + 11 med vanligt rfsu och vill nu hellre vänta ut mensen än testa någon mer gång och bara bli ledsen för att det är klarblankt. Inne på sjätte försöket.

På grund av oregelbundna arbetstider kan jag varken tempa eller använda äl-stickor för att se när ägglossningen är. Jag går endast efter äggviteflytningar som jag bara har EN enda dag i cykeln.

Min fråga till er som tempar och äl-testar - hur väl sammanfaller era äl-flytningar med testen? Jag är rädd att kroppen lurar mig och att ägglossningen inte egentligen sker dagen jag tänker mig - den dagen med mest flytningar? Finns det någon som ägglossar EFTER att äggviteflytningarna upphört?

För mig stämmer det väldigt väl in. Brukar ha äl-flytningar i ungefär 4 dagar och ägglossning sista dagen av dom. 🙏🏻
  • Elisand
    CraigBob skrev 2025-09-10 23:27:01 följande:

Vill först bara säga att jag blir varm i själen när jag läser alla fina, stöttande, förstående och peppande inläggen/svaren i denna tråden!! ❤️ Kan verka som en klen tröst för utomstående men vet själv hur mycket det hjälper att inte känna sig ensam mitt i allt kämpande!

Sen har jag en fundering kring smärta vid ägglossning. Förra cykeln hade jag rejält ont (värre än vanlig mensvärk) och enligt mina beräkningar hade ägglossning redan skett och var långt ifrån BIM. Kan ju ha räknat fel och testade inte för ägglossning men var rätt säker på fertiltsekret och cervix känslan. Ni som testar/tempar vid ägglossning och har en tydlig smärta, när kommer den för er? Innan, efter eller på själva ägglossningsdagen? 

Jag tempar och äl-testar och får alltid smärta i samband med ägglossning, men det varierar när den kommer. Ibland innan, ibland efter och ibland samma dag. 😅 Ofta lite molvärk samma dag och en dag efter skulle jag ändå generalisera det till.
  • Elisand

De ser negativa ut. Båda sträcken ska vara lika starka eller strecket närmast ?max? starkare.❤️

Pandan14 skrev 2025-09-13 14:56:25 följande:

Hej alla, undrar om något av dessa äl test kan vara positivt?
Svar på tråden BIM september 2025