BIM september 2025
Grattis Nanatahlie, jag skulle räkna det där som positivt <3 håller tummarna för att det stannar och växer och blir ännu tydligare snart!!

Grattis Nanatahlie, jag skulle räkna det där som positivt <3 håller tummarna för att det stannar och växer och blir ännu tydligare snart!!

Kunde inte ta äl-test den här månaden och nu känner jag mig lite förvirrad på när äl var. Enligt FF-appen utifrån temp så hade jag äl cd13 men har haft massa fertilt sekret i 3 dagar i sträck efter det så det känns liksom konstigt att det inte helt sammanfaller. Brukar vanligtvis ha liksom typ 4 dagar innan äl och sista dagen är själva äl-dagen. Hur brukar ert fertila sekret va i samband med äl?? 
Börjar för övrigt känna mig uppgiven, som vanligt några dagar efter äl. Som att det nog aldrig kommer fungera för oss. Försöker hålla hoppet uppe iaf <3

Hej alla, och grattis till så många plus!
 Har bim idag eller imorgon och idag var jag på vul för att sätta igång med ivf nästa cykel. 

Skulle det vara möjligt för läkaren att se om det var en graviditet med vul så här tidigt? 

Har ett sista hopp om att det ska lösa sig på naturlig väg 

Börjar bli sugen på att testa! Vill veta nu nu nu. Senaste åtminstone halvåret skulle jag säga har jag skippat att testa innan bim för sinnesro. Men nu känner jag mig jättesugen. Äl+8 imorgon, känns onödigt men tänk om..

Bim idag på äl+11, negativt tidigt-test i morse. Inga tecken på mens ännu, men förväntar mig att den kommer senast ikväll som vanligt. Besviken över att ännu ett försök inte gick.. Det gör så ont ❤️

Jag tar q10 och gravid-multivitamin just nu. Har inte fått mens idag som jag alltid brukar få senast på äl+11, så ja det är ju väldigt positivt att lutealfasen blir längre! 9-10 dagars lutealfas som jag har är ju på gränsen till för kort för att ägget ska hinna fästa.
Jag var så säker på att jag skulle få mens idag så packade inte med mig några grav-tester och nu är jag hemifrån hela denna vecka med begränsade möjligheter att kunna köpa ett.. Så nu får tiden utvisa helt enkelt. Hoppas såklart fortfarande på mirakel och långsam hcg-ökning men har inte så jättestora hopp.
Hur går det för dig? <3

Åh, lite frustrerande att inte kunna köpa ett test men är nog bättre att bara låta tiden ha sin gång ❤️ Om det inte går för mig denna cykeln ska jag se över mina tillskott. 

Jag är kluven men försöker tänka att kroppen behöver sin tid och att det kommer gå när min menscykel är återställd.  Hade väldigt sen ägglossning denna cykeln, är på äl+7 idag med fortsatt temp över cover line i alla fall? förra cykeln började brun flytning äl+8, mens äl+9. Gyn sa att allt såg bra ut när jag var där efter mensen, men vågar inte lita på det. Försöker ha som mål att lutealfasen åtminstone ska bli längre denna gången, men har redan testat för att det på något sätt vore kul att se hur tidigt man kan få positivt?? Så sjukt beteende 😅 förväntar mig dock inget förrän äl+10 så först i helgen finns det risk för besvikelse.

Alltså nu börjar jag nästan få upp hoppet ändå.. 😂 Hur min temp fortfarande är hög äl+12 och dagen har gått utan mens? (Kan ju komma ikväll såklart men ändå sen eftermiddag nu liksom, inga känningar) 
Som sagt brukar ALLTID få mens äl+10-11 med dippar minst 2 dagar innan i temp. Kanske jag ska försöka köpa ett test ändå och ta imorgon? men vad är oddsen att få negativt äl+11 på tidigt test (mäter 10 mlU) men det sen ändå är positivt? 

När jag blev gravid förra hösten hade jag en såndär finfin stegring på tempen 🤞🏻😄 Så jag tycker det ser lovande ut.
Jag har alltid plussat tidigt (redan ÄL+8-9), men så många får ju inte plus förrän kring ÄL+14, många får negativt ena dagen och sen positivt den andra så givetvis kan du plussa nu fast du fick negativt tidigare. Beror ju helt på när det fäster och hur mkt hcg som utsöndras osv. Så himla spännande, håller tummarna.
Åh,det ger mig lite hopp ändå. Jag lyckades köpa ett test här ändå, de hade bara digitalt ultratidigt (10 mlU) så det var ju bra, men har aldrig testat med digitalt förut. Känns lite för lyxigt och hoppfullt nästan 😂 Borde vänta till imorgon och ta det på morgonen men vet inte om jag lyckas. Eller försöka hålla mig några timmar nu och ta ikväll. Lite svårt att inte dricka något då jag ska äta middag snart liksom.. Känns också kanske lite onödigt när det var negativt igår att testa idag, men som du säger så måste ju liksom skiftet att bli positivt hända någon dag haha.
åh och lite känslan av att jag bara hispar upp mig i onödan för sen kommer mensen säkert ändå direkt efter liksom..

Jag tog ett tidigt test idag. Det var negativt 😭 Tycker också brösten är mindre ömma idag vilket i så fall kommer betyda att mensen kommer senare idag (även om det utifrån äl bör vara tidigast på lördag). Allt hopp jag känt rasade i botten just nu även om det inte är helt kört innan mensen kommer. Men hade så gärna velat att det skulle synas något nu. Jag såg ju dessutom till att inte kissa i natt just för att det skulle vara så mycket hcg som möjligt. Bara ladda om.

Testade precis, negativt tyvärr. Var så säker att det skulle va positivt. Fick ännu lite högre temp i morse, mår illa och har ömma bröst äl+13. Men nu kan jag vara säker på att mensen borde komma snart och att min lutealfas den här cykeln förlängts, vilket är positivt. Trots det klart jag känner mig väldigt besviken :(

Idag kom mensen :( Hoppar över till oktober-tråden. Lycka till ni som är kvar denna månad <3 Och grattis till alla som fått plus <3
Lovve123 - 1/9 ➕
Lily96 - 1/9
Juliflicka - 1/9 ➖
Lillrömpa - 1/9 ➖
anonym2026 - 1/9 ➖
Craigbob - 2/9 ➖
Elisand - 2/9 ➖
Aisof - 3/9 ➖
Hokusookusan - 4/9 ➕
Blomman1997 - 7/9 ➖
Universitetsbebis - 7/9 ➖
Rumpetrollet - 9/9 ➖