Errorika skrev 2025-09-15 09:03:58 följande:
Jaha, CD 33 idag och ingen mens. BIM har kommit och gått. Fick ju negativt CD 29, så jag har inte så höga förhoppningar. Har inga tecken på mens, men känner mig inte heller gravid. Kanske testar imorgon bitti en sista gång bara för att utesluta grav 😭
Har du fått någon bekräftelse på att ägglossning har skett, förutom symtom? <3 Gick också igenom MA i v 11 nyligen, och för mig tog det 1,5 månad innan kroppen ägglossade på riktigt. Gyn såg tecken på att kroppen ägglossat tidigare än så, men enligt min kroppstemp hade jag inte gjort det. Hade dock rester kvar som troligtvis stökade till det. Med det sagt har vi antagligen inte direkt jämförbara resor, men oavsett tar det tyvärr tid för kroppen att återställa sig.
Jag har haft två mensblödningar sedan sista omgången cytotec och min nuvarande cykel är ännu inte normal (första ägglossningen tidigare än vanligt, andra ägglossningen beräknas bli senare än vanligt). Att tempa har för mig gett något bättre förståelse för hur min kropp återhämtar sig. I början levde jag på hoppet från att andra återställde sig så himla fort och blev gravida innan mensen ens kom tillbaka, men vi har ju alla olika förutsättningar och det börjar jag förstå först nu - snart tre månader senare... :)
Har du varit hos gyn och fått bekräftat att allt ser ok ut efter MA:t? Annars kanske det kan vara bra att kolla, såvida du inte lyckas få positivt test snart vill säga - men svårt att veta när du ska testa om du inte fått bekräftad ägglossning.