Inlägg från: Anonym (anonym2026) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym2026)

BIM september 2025

Granen123 skrev 2025-09-12 18:13:53 följande:

Dpo 11 idag och har inte tagit test ännu? fick en äggviteliknande flytning idag vid toalettbesök som hängde ut. brukar vanligtvis bara få det vid ägglossning. Någon annan som haft det så här nära inpå mensen? Eller någon som vet vad vad det kan hänga ihop med? 

Vanligt med mer flytningar vid graviditet så kan vara positivt tecken på att progesteronet fortsätter stiga. Jag hade tagit ett test :)
  • Anonym (anonym2026)
    Annpor skrev 2025-09-12 19:19:18 följande:

Ett år av försök och idag fick jag vad jag tyckte en svag svag svag skugga på mitt gravtest. 9 dagar efter ägglossning. Hoppas att det verkligen är något som växer fram och att det inte är så ett spökstreck. Tycker mig ändå se något? Aldrig fått några streck förut som varit fejk, så hoppas verkligen. Någon annan med erfarenheter?

La inte ens till mig på BIM listan denna månad, har liksom gett upp hoppet efter att ha varit med i varje tråd i en månad. 😅

Jag ser också, även om det är svagt! Har det blivit tydligare även efter den tiden man ska vänta? Och är du erfaren att testa med just det märket? Är ju tidigt för att testa så förhoppningsvis blir det starkare om någon dag.

När jag var gravid dök det upp ett svagt streck efter kontrolltiden (äl+10), råkade se det när jag skulle slänga testet någon timme senare. Köpte cbs tidiga digitala och fick positivt. Håller tummarna för dig :)
  • Anonym (anonym2026)
    Miniblomma skrev 2025-09-13 02:56:52 följande:

Låg för tjugo minuter sedan klarvaken på mage för att jag vaknat av riktig halsbränna som slår till så fort jag vänder mig på rygg. Brukar väldigt sällan ha halsbränna eller mensvärk mer än en timme innan mensen. Nu känner jag molvärk sedan 20-tiden utan blod och brösten börjar bli något mer ömma än innan. Mensen skulle ha kommit i torsdags, så jag tänkte att om jag inte vaknar till mensen tar jag ett test. Har i övrigt inte haft några symtom utöver de vanliga i lutealfasen.

Testet var tokblankt när jag testade äl + 11 med vanligt RFSU så förhoppningarna var inte höga och jag vet hur ledsen jag blir när det så tydligt är helt vitt. Grät i duschen för några dagar sedan för att ingenting hänt ännu. Blev till slut kissnödig 02:30 och kunde fortfarande inte sova, så jag gick ändå upp och tog ett test och jag tror fortfarande knappt mina ögon. Det blev direkt TVÅ STRECK. Sjätte försöket gillt! Är på äl + 18 nu.

Sambon sover sött i sovrummet intill och här sitter jag fortfarande på toan och stirrar på testet. Håller verkligen alla tummar för alla era andra att ni får era plus snart!

Grattis!! <3
  • Anonym (anonym2026)

Någon med erfarenhet av LH-testning (och ev tempning) vid ägglossning samtidigt som man är sjuk?

Jag kan inte lita på min temp just nu pga sjuk och ätit alvedon flera dagar. Tog ett ägglossningstest imorse som inte är positivt, dock starkare än i tisdags... Är inte konsekvent med LH-test eftersom jag aldrig lyckats få ett positivt test, men hade ändå förväntat mig ett svagare resultat. Blir därför fundersam på om min ägglossning har förskjutits pga sjukdom? Är inte direkt dödssjuk och blev sjuk efter förväntad ägglossning så tycker inte ägglossningen borde bli störd.

Jag har haft en temphöjning men dagarna efter är temperaturerna lägre, så kan inte veta säkert att ägglossningen har skett. Även haft ägglossningssymtom men det är ju individuellt om de uppstår före/efter ägglossning så kan inte heller lita på det, och det är också för tidigt för att LH-testet ska ge utslag på HCG.

Vore kul att höra om någon har erfarenhet att dela med sig av.

• Anonym (anonym2026)
    Nanathalie skrev 2025-09-13 18:28:30 följande:

Då så. Då är 8dpo här och plusset lyser i sin frånvaro. Så deppigt. Jag har ju plussat på 8dpo tidigare. Ska försöka att inte tappa hoppet än. Sakta sakta försvinner hoppet och orken att faktiskt fortsätta försöka. Känslan att jag fick utskrivet progesteron för att förhindra kommande missfall och istället blir jag inte gravid över huvud taget. 5 månader sedan mitt kemiska och 7 sedan mitt ma. Nu börjar det kännas som om det faktiskt inte kommer att gå. Kan inte hjälpa att känna så. Men vi får hoppas att plusset överraskar mig innan jag kastar in handduken. 😔❤️

Tappa inte hoppet än <3 8 dpo är väldigt tidigt även om du fått positivt då tidigare. Implantationsfönstret är inte stängt än, kroppen kanske bara behöver lite mer tid för att förbereda denna gången.
  • Anonym (anonym2026)
    Fick positivt ägglossningstest imorse så bim har förflyttats. NC har förutsett bim till 27/9, men jag tänker någon/några dag/ar senare med tanke på att min senaste cykel var oregelbunden (min normala lutealfas är 12-13 dagar, NC tror 10 dagar pga senaste cykeln). Uppdaterar mitt datum enligt NC i alla fall och hoppas att mensen inte dyker upp oavsett :)

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9 ➕
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    anonym2026 - 27/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • Anonym (anonym2026)
    Nanathalie skrev 2025-09-14 16:45:12 följande:
    Tack för att du tog dig tid att svara mig. Det betyder mycket ❤️ 

9dpo idag och vaknade med illamående och temphöjning. Graviditet? Tänkte jag. Nix! Sa testen.

Du har så rätt i det du skriver men det känns liksom inom mig att jag borde plussa på 8dpo. Hoppas känslan har fel ♥️
    Förstår verkligen känslan och vet hur knäpp man kan bli, men det är positivt med tempohöjning i alla fall ❤️ håller tummarna att det fortsätter så och att plusset bara kommer lite senare. 
  • Anonym (anonym2026)
    Granen123 skrev 2025-09-14 17:14:06 följande:

Här kom med all sannolikhet mensen 1-4 dagar för tidigt idag.. Svårt att veta exakt beräkning pga mitt utomkvedshavandeskap jag opererades för i augusti månad. Men räknar med att det här är mensen men jag är fortfarande livrädd att det ska vara ett nytt X, var precis så här det startade förra cykeln med att mensen kom men min intention var så stark att jag skulle vara gravid? slutade testa när mensen kom.. Upptäckte mitt X tack vare ett väldigt tidigt ägglossningstest i nästa cykel. Blödningar ihop med gravsymtom bådar inte gott med mitt bagage och mina senaste erfarenheter? 

Jag ska trots denna mensliknande blödning ändock ta ett gravtest om 1-2 dagar för att utesluta att det inte är något som gömmer sig där. Som sagt livrädd för ännu ett X. Skulle det vara så vill jag upptäcka det i tid. Har man väl haft ett X är risken högre än för gemene man att man ska få ett till. Men håll gärna era tummar för negativa tester kommande dagar för min del? siktar och hopppas på bättre lycka i oktober-tråden ❤️ grattis till er alla som plussar och tack för stödet ❤️🙏🏻

Håller tummarna för dig. Det kan ta tid för kroppen att återhämta sig till normal cykel, och även om risken är större att du får x igen är risken fortfarande låg ❤️ 
  • Anonym (anonym2026)
    Errorika skrev 2025-09-15 09:03:58 följande:

Jaha, CD 33 idag och ingen mens. BIM har kommit och gått. Fick ju negativt CD 29, så jag har inte så höga förhoppningar. Har inga tecken på mens, men känner mig inte heller gravid. Kanske testar imorgon bitti en sista gång bara för att utesluta grav 😭

Har du fått någon bekräftelse på att ägglossning har skett, förutom symtom? <3 Gick också igenom MA i v 11 nyligen, och för mig tog det 1,5 månad innan kroppen ägglossade på riktigt. Gyn såg tecken på att kroppen ägglossat tidigare än så, men enligt min kroppstemp hade jag inte gjort det. Hade dock rester kvar som troligtvis stökade till det. Med det sagt har vi antagligen inte direkt jämförbara resor, men oavsett tar det tyvärr tid för kroppen att återställa sig.

Jag har haft två mensblödningar sedan sista omgången cytotec och min nuvarande cykel är ännu inte normal (första ägglossningen tidigare än vanligt, andra ägglossningen beräknas bli senare än vanligt). Att tempa har för mig gett något bättre förståelse för hur min kropp återhämtar sig. I början levde jag på hoppet från att andra återställde sig så himla fort och blev gravida innan mensen ens kom tillbaka, men vi har ju alla olika förutsättningar och det börjar jag förstå först nu - snart tre månader senare... :)

Har du varit hos gyn och fått bekräftat att allt ser ok ut efter MA:t? Annars kanske det kan vara bra att kolla, såvida du inte lyckas få positivt test snart vill säga - men svårt att veta när du ska testa om du inte fått bekräftad ägglossning.
  • Anonym (anonym2026)
    Tycker tyvärr att det är svårt att se, kanske att man kan skymta beroende på hur jag vinklar min mobil 😅 har du provat att inventera bilderna? Heter det ens så, haha
    Nanathalie skrev 2025-09-15 12:39:08 följande:

Jag vet inte vad jag ska tro. Igår tog jag 2 tidiga tester från rfsu och tyckte mig ana något. Imorse var det som bortblåst med ett nytt rfsu tidigt. Blev givetvis helt depp. Har samtidigt tagit easy@home igår men fick inget på dem. Idag på jobbet tog jag detta. Det är svagt, men är det inte något där ändå?

Jag kollar ALLTID testen från spökstreck redan innan jag doppar dem, men irriterande nog gjorde jag inte det Idag. Blir så trött på mig själv, nu kan jag ju lita på detta än mindre än om jag dubbelkollat före jag doppat.

Vet inte ens om det syns här men testar ändå lägga upp det utifall att någon annan ser vad jag ser.

Kvalitén brukar bli då dålig när man lägger upp bilder men varför inte testa tänkte jag. Med/utan blixt.

Svar på tråden BIM september 2025