Inlägg från: Anonym (Distansrelation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Distansrelation)

Särbo till sambo

Distansrelationen och särboskap kommer sannolikt att vara det som gäller till alla barn gått ut gymnasiet. Han har den yngsta, som nyligen fyllde 9. När barnen gått ut gymnasiet får vi utvärdera det då (om vi är tillsammans då). Vi bor inte Stockholm respektive Uppsala så avståndet är inte orimligt för att kunna ses på barnlediga helger. Han har sina varannan vecka och jag är utan mina varannan helg, förutom på lov.

Anonym (Yepp) skrev 2025-08-07 22:06:09 följande:
    Jag är 100% ombord med vad du skriver. Jag tror inte att vi kommer att flytta ihop, vi trivs i varsina boenden med typ 1.5 timme i bil mellan oss.
    Tror vi båda insett vilken lyx det är att umgås på helger och semester och dela det goda i livet.
    Det hindrar oss inte att vara exklusiva och dela våra liv som vi vill.
    Jag har aldrig någonsin varit i ett förhållande som funkat så bra och det skulle kännas lite skakigt att helt plötsligt leva 100% tillsammans
    Det är typ som en jag har en känsla av att vi kommer att hamna när barnen är stora. Han bor i villa med stor tomt och skulle vantrivas enormt i lägenhet permanent. Han behöver ha sina projekt att hålla på med efter jobbet och på helgerna. 

Jag har min lägenhet som jag nyligen flyttat in i och som jag trivs väldigt bra med. Lagom nära till stan utan att ligga i den. Perfekt för att hitta på något när vi är här, annars åker jag gärna till honom och hjälper till med vad han nu pysslar med. 
    Tecum skrev 2025-08-08 10:30:43 följande:
    På vilket sätt är jag dryg? Jag nedvärderar inte särbos utan säger att det är helt okej och ett eget val. Men jag föredrar sambo. Trodde inte du var så lättkränkt. Men jag förstår att du inte vågar ha ett fast nick...
    Fast det var ju inte det du sa utan du sa att särbos är som att vara kk. 
Svar på tråden Särbo till sambo