• Anonym (Sär)

Särbo till sambo

Hur länge var ni särbo innan ni blev sambo?

Blev det som ni tänkt er eller ångrar ni att ni blev sambos? 

• Svar på tråden Särbo till sambo
  • Meddelande borttaget
  • Tecum
    Anonym (Särbo) skrev 2025-08-07 19:45:40 följande:
    Är du full eller?
    Du är inte känd för att vara stöddig!

Om du inte fattar skillnaden, i din ålder, då kan jag nog inte hjäpa dig.
    Att förklara en sån sak ska man inte behöva för en vuxen, normalsmart människa.
    Jag kanske har missbedömt dig... skulle nog begripit hur du är då när du satt och låtsades vara kvinna med anonymt nick och avslöjade dig när du råkade skriva med detta.

Jaja, skit samma.

Varför gifter du dig inte, varför bara låtsas vara ett par på riktigt? Vill hon inte eller? Demon
    Visst är jag gift, sedan över trettio år. Men nu gällde frågan boendeformen och som du vet måste man inte bo ihop fast man är gifta, man kan ändå vara särbo.

Men det helt okej att vara särbo, det verkar passa fler och fler. För mig känns det bra att dela vardagen med den man älskar, att somna och vakna tillsammans. Andra har inte det behovet och det är okej.
    Men jag vill påstå att det är en klar nivåskillnad mellan särbo och sambo vad gäller seriositet.
  • Anonym (ett gott skrattt åtminstone)
    Tecum skrev 2025-08-07 21:03:14 följande:
    Men det helt okej att vara särbo, det verkar passa fler och fler. För mig känns det bra att dela vardagen med den man älskar, att somna och vakna tillsammans. Andra har inte det behovet och det är okej.
    Men jag vill påstå att det är en klar nivåskillnad mellan särbo och sambo vad gäller seriositet.

Som om särbos aldrig sover ihop eller vaknar tillsammans haha...

Nej, det är inte det. Möjligtvis om man kallar sig särbos efter att ha dejtat två månader men det finns många väldigt seriösa förhållanden där parterna inte vill eller KAN bo ihop på heltid. Sen spenderar många särbos veckor i sträck ihop så att de skulle liknas vid KK... jisses

SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 19:49:18 följande:
    Och sambo är bara ett finare ord för att leva i synd. 
    When a man loves a woman...
    HE MARRIES HER
    Han knullar henne iaf.
  • Anonym (Särbo)
    Tecum skrev 2025-08-07 21:03:14 följande:
    Visst är jag gift, sedan över trettio år. Men nu gällde frågan boendeformen och som du vet måste man inte bo ihop fast man är gifta, man kan ändå vara särbo.

Jag känner ett par som är förlovade och särbo, vad jag förstått så fungerar det hur bra som helst.
    Det är väl bra att man kan välja den typ av relation som man vill ha, och är man dessutom helt överens om det så är det toppen. Tycker iaf jag.

För mig skulle det bli jobbigt om min särbo (som jag för övrigt inte kallar honom irl men gör här för tydlighetens skull) plötsligt skulle vilja flytta ihop.
    Var skulle vi bo?
    Ingen av oss är intresserade av att lämna våra respektive hem.

Nu är vi lite äldre, jag kände annorlunda när jag var yngre. Har varit gift till och med. Och en gång sambo efter det.
    Kanske min erfarenhet spelar in i att jag vill ha mitt hem, som är mitt. JAg delar det gärna med honom när vi båda vill, eller så delar vi hans hem.
    Alla helger är vi tillsammans, ibland i veckorna, hela semsterar... osv.

Jag har svårt att förstå varför det skaver, varför du är så elak och degraderar mig och min älskade till att vara kk... borde inte bry mig om vad en anonym medlem på familjeliv tycker, men det kändes faktiskt tråkigt. Som att min relation bara är på knullnivå, vilket den då verkligen inte är.

DU vill dela vardagen, och allt det andra du skrev. Det är helt fine, inga problem. Men ge fan i att klanka ner på dem som också vill ha sitt eget krypin, som uppskattar sin egentid.
    Vad är det som säger att dina åsikter är någon slags fakta???

Sen kan du påstå vad du vill. Du vet inte vad du pratar om. DU har inte en jävla aning om hur seriöst mitt förhållande är.
    JAg älskar min partner långt mycket mer än jag gjorde med min ex-man. Min nuvarande relation är mycket mer seriös än den med exet var. Oavsett vad du tror.

Ska vi säga så?
  • Anonym (Berta)

Var särbo i tre, fyra år, sen flyttade vi ihop. Det gick fint och vi bor fortfarande ihop, 17 år senare. Och vi är fortfarande inte gifta! Över två decennier i synd! 

• Tecum
    Anonym (ett gott skrattt åtminstone) skrev 2025-08-07 21:08:35 följande:

Som om särbos aldrig sover ihop eller vaknar tillsammans haha...

Nej, det är inte det. Möjligtvis om man kallar sig särbos efter att ha dejtat två månader men det finns många väldigt seriösa förhållanden där parterna inte vill eller KAN bo ihop på heltid. Sen spenderar många särbos veckor i sträck ihop så att de skulle liknas vid KK... jisses

Om man inte KAN bo ihop, t ex på grund av barn, är det en annan sak. Men då han man inte valt särbolivet utan tvingats till det.

Finns inget som hindrar att kk:s sover och vaknar ihop eller spenderar t ex semestern tillsammans. Det handlar mest om ordval.
  • Anonym (Särbo)
    Tecum skrev 2025-08-07 21:21:22 följande:
    Om man inte KAN bo ihop, t ex på grund av barn, är det en annan sak. Men då han man inte valt särbolivet utan tvingats till det.

Finns inget som hindrar att kk:s sover och vaknar ihop eller spenderar t ex semestern tillsammans. Det handlar mest om ordval.
    Fy fan vad du är respektlös.

Det trodde jag faktiskt inte om dig.

Nog för att du degraderades mycket då du skrev din fultråd och låtsades vara kvinna, men du blev förlåten av oss medlemmar.
    Den här gången har du skitit i det blå skåpet.

Äg det.

Tänk om du visste vem som döljer sig bakom detta nick...
    Anonym (Särbo) skrev 2025-08-07 21:25:09 följande:
    Fy fan vad du är respektlös.

Det trodde jag faktiskt inte om dig.

Nog för att du degraderades mycket då du skrev din fultråd och låtsades vara kvinna, men du blev förlåten av oss medlemmar.
    Den här gången har du skitit i det blå skåpet.

Äg det.

Tänk om du visste vem som döljer sig bakom detta nick...
    Blir lite intresserad av detta drama men också, var ni förvånade? Oskyldig
    Tecum skrev 2025-08-07 21:21:22 följande:

KKs har inget förhållande. De flesta vanliga förhållanden är inte öppna så det knullar när man hittar någon annan intressant. 
Svar på tråden Särbo till sambo