Anonym (Hur?) skrev 2025-08-09 16:15:41 följande:
En liten uppdatering:
Nu har jag sagt ifrån på skarpen till denna människa!
Jag blev verkligen ARG och sa till henne att jag vill att du åker härifrån nu.
Vi har sommarstuga så att man måste åka färja från den stan till fastlandet och hon sa att jag har båtbiljett tills i morgon så var ska jag ta vägen?
Jag svarade att antingen bor du hos din kompis i den stan eller hotell.
Men hon fick inte bo hos sin kompis och har inte heller råd med 1 natt på hotell.
Denna människa tänkte fråga en granne i byn där vi har sommarstuga om hon får sova där inatt, personer som hon inte ens känner.
Det slutade med att jag och min man betalar hotell för 1 natt.
Och det är jag som är den elaka i detta fall enligt henne.
Men vad var hennes reaktion på det du sa? Det är väl det viktigaste i sammanhanget? Kändes det som att hon förstod var hon hade gått över gränsen? Bad hon om ursäkt? Känns det som att hon inte kommer göra om det?
Och make till manipulativ människa som får er att betala hotell?! Har hon råd att ta sig till er så har hon råd att boka om/boka ny tågbiljett eller ta in på vandrarhem/air bnb. Tyvärr fick hon inte riktigt smaka på konsekvenserna av sina handlingar fullt ut iom att ni betlade boende. Amen med tanke på det känns det (i kombination med allt det andra du nämnt) hoppas jag att du aldrig mer behöver träffa henne. Hade sett hotellkostnaden som en investering i min mentala hälsa att bli av med denna märkliga människa i mitt liv för gott med omedelbar verkan!
Grattis till att ha sagt ifrån och distanserat dig från någon som bara verkar dränera och helt sakna självinsikt!