• Anonym (Läs)

Analytisk, velande, konflikt rädd sambo

Det beteende din sambo har när det blir obekvämt är främst självömkan. Varför då? Garanterat för att när han blir obekväm så tar han till andra trådar för att slippa diskutera. Han riktar bort fokus från sakfrågan för att bli tröstad. det är ren och skärt flyktbeteende. Anledningen att jag känner till det är för att min sambo är likadan. Han har gjort såhär i flera år. Jag har en dröm om att köpa ett hus, pyssla i trädgården men så fort vi är på visning så hakar han upp sig på att listerna är fula eller något annat som är helt ovesäntligt i sammanhanget. Alla fel han hittar är små saker som man kan fixa själv på någon timme. 

jag har faktiskt fått omvärdera mycket tillsammans med honom. Min dröm om ett hus är inte borta. Men jag kommer köpa det själv och skriva avtal med honom. Tidigare är det alltid jag som letat hus på Hemnet och bokat visning till oss. Jag har inte slutat med det, men han är inte inkluderad. Vill han vara inkluderad så får han faktiskt engagera sig. Jag går på alla visningar själv och drömmer mig bort. Jätte tråkigt att han inte vill vara delaktig såklart, men innerst inne så vill nog inte min sambo äga sitt boende. Så då ska han slippa också. 

Svar på tråden Analytisk, velande, konflikt rädd sambo