Analytisk, velande, konflikt rädd sambo
Anonym (Förvirrad/rädd) skrev 2025-08-08 12:02:25 följande:
Analytisk, velande, konflikt rädd sambojag och min sambo har vart ett par i 9 månader, jag flyttade in hos honom i april ...
jag har nämligen inte fått hitt mitt bohag för att det är så litet, allt står i ett förråd i en annan ort och gjort i över 1 år...
... jag fann en jätte fin lägenhet för oss ... Hyresvärden hörde av sig till mig och sa att den blivit vår ...samma dag sa jag upp mitt förråd ...försökte jag få tag i sambon på telefon för att berätta om nyheten ... men jag glömde nämna att mitt förråd var uppsagd ...jag fixat allt själv sökt denna lägenhet åt oss fixat fram alla papper jaaa fixa allt själv ... vart ska jag göra nu med hela mitt bohag om 3 månader, ... under kvällen nämnde jag om förrådet men han förstod inte allvaret ....
Hur tänker ni kring detta?
Var bodde du i sa fall nar ni traffades? Hos dina foraldrar, hos en kompis, eller i en lagenhet du inte hunnit fa dit ditt bohag till an? Om du hade lagenhet, sa du upp den och flyttade snabbt in med sambon (efter bara 4-5 manader) eller var din boendesituation osaker, sa det var darfor du flyttade in hos honom sa snabbt? Var han 100% med pa noterna? Och att snabbt som tusan borja leta annan lagenhet, nar han kanske trivs bra i den han har? Ni har bara bott ihop sen i april och du (ni) har redan varit pa flera visningar, sa ditt lagenhetssokande borjade i princip direkt du flyttade in hos honom? Dvs. efter 4-5 manader som par flyttar nagon in, och forsoker direkt dra upp en med rotterna och fa en att flytta (fran hans perspektiv sett). Du har kort pa som en angvalt och din sambo, som kastades in i detta efter endast 4-5 manader, ar egentligen inte alls pigg pa att byta boende. Mycket battre att bli sarbos och att i ett senare stadie hitta nagot gemensamt. Varfor sa brattom? Ni kanner ju knappt varandra och bada tva maste ju vara med pa taget for att det ska funka i langden.
Om det inte gar att forlanga kontraktet pa forradet sa fixa ett nytt, pa orten ni nu bor. Eller, om ni nu blir sarbos, hitta en egen lagenhet inom 3 manader sa slipper du atermagasinera ditt bohag.