Inlägg från: Anonym (Antikt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antikt)

Gamla kläder

Har en kjol och kavaj (?) från 1920 tror jag. Vill ge till museum. Bor i Stockholm. Hur och hur vet man om de ens vill ha det? 

• Svar på tråden Gamla kläder
  • Anonym (Antikt)

Vill bli av med dem men vill att dem kommer till ?rätt? ställe. Kanske det inte är något för något museum. Kanske jag borde satsa på Tradera istället? Inköpt för ett par tusenlappar 20 år sedan av en privatperson. 

• Anonym (Antikt)
    Anonym (s) skrev 2025-08-08 18:55:43 följande:

Jag hade satsat på Tradera.

Jag vill inte tjäna några pengar på detta. Frågan är: kan jag gå till något museum och bara ?lämna? dem? I så fall vilket? Vill inte bara lämna dem någonstans och de säger nej. 
  • Anonym (Antikt)

Så synd att ge till någon privatperson men du kanske har rätt. Vem är intresserad av antika kläder? 

• Anonym (Antikt)
    Anonym (s) skrev 2025-08-08 19:13:56 följande:

En hel del faktiskt. Det är inte synd utan kan göra någon väldigt glad över att få köpa denna coola outfit.

Du kan säkert mejla några lokala museum annars!

I sak håller jag med. Köpte själv detta från en privatperson. 
  • Anonym (Antikt)

Existerar inget museem i Stockholm som är intresserad i antika kläder i bra skick???? 

• Anonym (Antikt)

Jag är 160 och väger  ca 50 kg. Kavajen (eller vad det är) måste tillhöra någon väldigt petit människa. Jag (!) är för stor. Kanske man var smalare 100 år sedan. 

Svar på tråden Gamla kläder