Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Rösta rätt

Delvis håller jag med.

Men jag anser att det är sunt att diskutera och bolla tankar, åsikter, uppfattningar, problem och problemlösningar.

• Tom Araya
    Anonym (Trött) skrev 2025-08-09 18:45:53 följande:
    Förr var sossarna ett arbetarparti. Idag är det ett främlingsfientlig parti mot Svenskar och mot svenska Samhället.

Moderaterna härmar sossarna. Samma med Liberalerna och miljöpartiet som är ett onödigt parti.

Sverige borde få ett nytt parti som värnar

Om Svenska folket.
    Om hur vården fungerar.
    Om hur skolorna fungerar
    Om hur pensionärerna klarar sig
    Om funktionshindrade som fått det sämre.

Sveriges politiker värnar bara om nykomligar och om att skicka en massa bidrag till andra länder. Men skiter i Svenska samhället och dess invånare.
    Jag håller med dig, Sverige behöver ett nytt vänsterparti, men som värnar om Sverige och svenskar först.
    För mig är inte högern ett alternativ, oavsett hur mycket jag än ogillar S och V.
  • Tom Araya
    Anonym (Trött) skrev 2025-08-09 20:06:18 följande:
    Hur har Vänsterpartiet värnat om Sverige?
    Det sa jag inte, utan att vi behöver ett sådant parti.
  • Tom Araya
    Anonym (Trött) skrev 2025-08-09 21:29:21 följande:
    Du skrev att Sverige behöver ett nytt Vänsterparti.....Varför Vänsterparti av alla partier som finns?. Helt klart håller jag med om att vi inte behöver sosarna som dom är i dag.
    Höger- och mittenpartier har vi redan så många av och där stack SD upp p.g.a. missnöjet med andra partier. Nu behöver vi ett alternativ på vänstersidan av skalan också. Min egna ideologi är Socialdemokrati före 1975.
  • Tom Araya
    Anonym (Trött) skrev 2025-08-10 18:15:13 följande:
    Med den ledaren som är för sossarna kommer det aldrig bli bra i Sverige. 
    SD har bra saker dem vill göra, men ensamma klarar dem inte av allt som måste göras.
    Enligt min uppfattning är det i stort sett bara skräp rakt igenom svensk politik idag. Det finns några få någorlunda vettiga, men de får inga framträdande roller i sitt parti.
Svar på tråden Rösta rätt