Anonym (Kvinnset) skrev 2025-08-15 12:24:05 följande:
Aldrig en argumentation om bäst bil nej, bara glida undan, då finns inget att göda med. En narcissist skulle inte bli ångerfull utan vilja ge igen med full kraft om den uppfattar sig som förolämpad. Jag gör det själv om det behövs, glider undan med humor utan att vika undan en tum, det funkar för mig. Såna här människor märker att dom har inget att hämta hos mig tror jag, och det blir inte så kul när folk skrattar åt dom.
När folk säger såna där "sanningar" så kan det bli...konstig stämning efteråt. Vissa kan ha missuppfattat en situation och gränsätter fel, för hårt. Då tänker jag själv att personen inte är helt socialt duktig och då kan gubben i exemplet här hamna i bättre position, det kan bli ts som uppfattas som problemet.
Håller med dig också. Självklart ska TS välja sitt tillfälle och köra denna taktik om gubben varit riktigt dryg. Inte nåt man strösslar med. Det låter ju på ts som att måttet är rågat för längesen och kan inte bryr sig om det nu blir dålig stämning. Och blir det så är det ju knappast ts fel.