• Anonym (m)

Ge igen på otroget svin?

Lillkroken skrev 2025-08-10 13:42:49 följande:

Skicka ett papper på att han enligt smittskyddslagen behöver infinna sig för att göra ett test. Skicka det även till personen han var otrogen med.
    så får dom något att tänka på.

Enligt smittskyddslagen (2004:168) ska personer som misstänks eller konstaterats ha en allmänfarlig sjukdom, som t.ex.klamydia, gonorré, syfilis, hepatit A-E eller hiv, följa vissa skyldigheter. Dessa skyldigheter inkluderar att medverka i smittspårning, följa förhållningsregler som ges av behandlande läkare och vid behov genomgå provtagning och behandling

TS efterfrågade lagliga saker. Det är olagligt att utge sig för att komma från en myndighet.
  • Anonym (m)
    Anonym (Eli) skrev 2025-08-10 16:13:24 följande:

En äldre kvinnlig släkting till mig berättade att hennes kompis hade plockat upp sin hunds bajs och gjort ett fint födelsedagspaket där hon la hundbajspåsen (öppen såklart) och lämnade utanför hans dörr när han fyllde år... Han hade tydligen haft lite svårt att äta någon födelsedagstårta den dagen om man säger så.

Samma släkting berättade att hon och en annan kompis bakade muffins där de bakade ner döda insekter, dammråttor, hamsterbajs, nagelklipp och andra äckliga saker, sen spottade de ut riktigt äckliga spottloskor i smeten innan de gräddade. Sen gick de hem till kompisens expojkvän och lämnade över nybakta muffins som "en gåva för försoning"...

Och om jag känner denna släkting rätt så var det förmodligen 100% hennes ideer.

Om jag rekommenderar att någon annan gör detta? Nja. Denna släkting är rätt knäpp. Men det var roligt att höra henne berätta om det 😁

Kan gå under ofredande
Svar på tråden Ge igen på otroget svin?