Löneutmätning
Ni är ett par, och förväntas hjälpa varandra ekonomiskt. Känns ju konstigt att vi skattebetalare ska betala för hans skulder medan du slipper. Det är väl jättebra att hans skulder minskar fortare.
Ni är ett par, och förväntas hjälpa varandra ekonomiskt. Känns ju konstigt att vi skattebetalare ska betala för hans skulder medan du slipper. Det är väl jättebra att hans skulder minskar fortare.
Fyfan vad spydiga kommentarer. Var någonstans skrev jag att jag ville separera eller inte tycker det är värt att bli av med hans skulder?
Vi har det tight ekonomiskt som det är och ska jag täcka upp för honom så kommer vi få än mindre. Vi fick reda på det igår och jag är bara så otroligt frustrerad och orolig för framtiden, är det så konstigt?
Är jag den enda som håller med TS? Jag tycker att det är galet att man inte kan bo ihop utan att i praktiken bli försörjningsskyldig. Sambolagen, som ursprungligen kom till för att skydda vid separation, har blivit ett hinder för de att leva tillsammans utan att dela ekonomi. Jag vet kompisar som bott ihop och fått problem med FK, som hävdat att de låg med varandra och den ena därför inte var berättigad till bostadsbidrag.