• Anonym (Magnus)

Vanligt sex?

Har precis blivit singel igen och tänkte förbli så ett tag, mest hitta likasinnade för one night stands och liknande. Jag har dock alltid varit ganska "normal" i sängen, gillar vanligt sex och de vanliga ställningarna. Avskyr allt med dominans, smisk och liknande. 

Riskerar jag att uppfattas som väldigt tråkig för det? Eller finns det kvinnor där ute som föredrar vanligt enkelt sex, men som inte nödvändigtvis är intresserade av förhållande?

• Svar på tråden Vanligt sex?
  • Anonym (Klimpen)

Självklart finns det kvinnor som gillar och saknar vaniljsex.

Något att tänka på är att ons sällan är tillfredställande för de flesta kvinnor, därav så är det inte lika många som söker det som män. jag saknar sex en massa men vill inte ligga med olika män varje vecka där jag ändå sällan blir tillfredsställd. Har hellre en riktigt relation där man lär känna varandras behov ordentligt.

• Anonym (Konstig fråga)

De allra flesta föredrar helt normal, icke porrskadad sex. Det är därför det kallas normalt, för att det är något majoriteten vill ha.

Det är snarare alla sjuka böjelser och sexuella störningar som skrämmer bort folk. Just eftersom de ofta beror på att något gått snett hos såna typer. 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Magnus) skrev 2025-08-11 15:20:28 följande:
    Vanligt sex?

Har precis blivit singel igen och tänkte förbli så ett tag, mest hitta likasinnade för one night stands och liknande. Jag har dock alltid varit ganska "normal" i sängen, gillar vanligt sex och de vanliga ställningarna. Avskyr allt med dominans, smisk och liknande. 

Riskerar jag att uppfattas som väldigt tråkig för det? Eller finns det kvinnor där ute som föredrar vanligt enkelt sex, men som inte nödvändigtvis är intresserade av förhållande?

Vad menar du med normal sex? Vad mer än dominans och smisk ogillar du?
    Gillar du att se porrfilm ihop, att ha oralsex, att rida?

Vad som är vanilj för den ena är chokladrippel för den andra.
  • Anonym (Magnus)
    Anonym (Klimpen) skrev 2025-08-11 15:25:42 följande:

Självklart finns det kvinnor som gillar och saknar vaniljsex.

Något att tänka på är att ons sällan är tillfredställande för de flesta kvinnor, därav så är det inte lika många som söker det som män. jag saknar sex en massa men vill inte ligga med olika män varje vecka där jag ändå sällan blir tillfredsställd. Har hellre en riktigt relation där man lär känna varandras behov ordentligt.

Nej jag förstår att många hellre vill ha förhållande, så det är viktigt att jag är tydlig med det. Blir hellre utan sex än att lura någon för det känns ruttet.
  • Anonym (Magnus)
    Anonym (Konstig fråga) skrev 2025-08-11 16:22:49 följande:

De allra flesta föredrar helt normal, icke porrskadad sex. Det är därför det kallas normalt, för att det är något majoriteten vill ha.

Det är snarare alla sjuka böjelser och sexuella störningar som skrämmer bort folk. Just eftersom de ofta beror på att något gått snett hos såna typer. 

Okej, anledningen lite till att jag fråga var att några vänner sa att jag skulle ha svårt att hitta någon när jag var så tråkig. Men då kan jag kontra med att de är porrskadade, haha.
  • Anonym (Magnus)
    KimLinnefeldt skrev 2025-08-11 17:33:18 följande:
    Vad menar du med normal sex? Vad mer än dominans och smisk ogillar du?
    Gillar du att se porrfilm ihop, att ha oralsex, att rida?

Vad som är vanilj för den ena är chokladrippel för den andra.
    Ja i princip allt som faller inom kinks och rollspel. Gillar inte analt heller, eller att "äta arsle".

Oralsex och de flesta standardställningar går bra. 

Porrtittande tillsammans har jag aldrig testat, så det kan jag inte uttala mig om.
  • Anonym (Man)

Efter min skilsmässa dejtade jag rätt så mycket och ligger nog en hel del i det som skrevs ovan om att kvinnor sällan gillar ONS. Däremot finns det gott om kvinnor som vill ha en lite mer stadigvarande sexpartner utan att vilja gå in i ett förhållande. 

Min uppfattning är också att majoriteten av kvinnorna gillar den typen av sex du är ute efter så lyssna inte på dina vänner som säger motsatsen.

• Anonym (Man)

Glömde säga att jag tycker det är bra att du kommer vara tydlig med vad du söker. Såra någon i onödan vill ingen empatisk person göra.

• Anonym (Magnus)
    Anonym (Man) skrev 2025-08-11 22:18:16 följande:

Glömde säga att jag tycker det är bra att du kommer vara tydlig med vad du söker. Såra någon i onödan vill ingen empatisk person göra.

Tack! Nej jag håller med, och vem vet kanske jag söker ett förhållande snart, känner mig bara inte redo än.
  • Anonym (M)
    Anonym (Magnus) skrev 2025-08-11 20:37:35 följande:
    Okej, anledningen lite till att jag fråga var att några vänner sa att jag skulle ha svårt att hitta någon när jag var så tråkig. Men då kan jag kontra med att de är porrskadade, haha.
    Så du diskuterar hur du är i sängen med dina vänner?
Svar på tråden Vanligt sex?