Inlägg från: Anonym (Onansson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Onansson)

Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?

Min fru vill ha sex en gång i veckan, och jag kan bli kåt mellan gångerna. Då drar jag en Tarzan ensam. Det är skönt att lätta på trycket.

Jag känner skam över detta, onani har alltid varit skambelagt. Men jag försöker låta bli att tänka så. Det borde väl vara okej att jag har ett sexliv med min fru, ett annat med mig själv? Det innebär att jag lever lite skönare och att min fru slipper tjat om att ligga oftare.

• Anonym (Onansson)
    Anonym (Adde) skrev 2025-08-12 17:01:15 följande:
    Det är exakt detta jag också känner, känns skönt att du också är öppen om detta, vet hon att du gör det?
    Jag är helt övertygad om att hon förstår att jag lättar på trycket ibland. Vi pratar inte om det. Det tillhör den mest privata sfären. 

Jag hoppas att hon också onanerar ibland, att hon njuter av att ha en kropp, att hon lär känna sin lust. Det unnar jag henne, och det gynnar nog vårt gemensamma sexliv. Två vuxna, sensuella människor som njuter av att ha kroppar.
  • Anonym (Onansson)
    StudierKemi skrev 2025-08-12 19:19:42 följande:

Onani och sex med partner är exakt lika viktiga för mig. Jag skulle aldrig ge upp onanin för någon. Jag läste tidigare att många kvinnor inte gillar när mannen (partnern) onanerar, och detta är väldigt elakt... 

För tillfället har jag inte sex med någon annan p.g.a. avståndet mellan oss, men när vi flyttar ihop i framtiden så kommer jag fortsätta onanera och inte säga till till honom. Jag vill inte att han tror fel, att hans tunga under 2 min - kan ersätta vibrationsleksaker som håller på under 20-30 min. Ingen har rätt att ta den glädjen ifrån mig :) Han behöver inte ens veta något.

Men jag ska smyga lagom mycket med detta, jag vill inte känna att jag gör något förbjudet i mitt eget hem. Man måste få vara sig själv. Det har hänt när jag var yngre att en pojkvän ogillade när jag onanerade, och började genast försöka ha sex med mig. Det där väcker bara irritation. Jag behöver varannan gång själv-sex och varannan gång sex med partner. :) Men om jag slutar upp själv (vilket jag egentligen inte tror?) så mår jag bra av bara onani också!

Om inte annat så får du insikter om vad du njuter av, och kan lära honom. Visst kan en kille ha smeksex i 20 minuter. Uppfostra.
  • Anonym (Onansson)
    Anonym (H) skrev 2025-08-13 18:09:06 följande:

Kvinna, 40+, gift. Onanerar dagligen, ibland flera gånger per dag. 

Underbart med en kvinna som bejakar sin lust, njuter skamlöst av att ha en kropp. Jag ser det framför mig. Mmm.
  • Anonym (Onansson)
    Anonym (383838) skrev 2025-08-14 09:22:56 följande:

Varför skulle man inte onanera i ett förhållande?

Ett sexliv med partnern och ett med sig själv är sunt och naturligt. Men att inte kunna prata med sin partner om att man har onanerat eller gjorde det för några dagar sen och vad som var skönt verkar helskruvat.
    Ett sånt hemlighetsmakeri skulle jag aldrig vilja ha med en partner. Sen måste man inte snacka om det alltid eller berätta om varje gång man gjort det, det får inte bli kontrollerande. 
    Att prata om det är däremot bra. Tänk att leva ett helt liv tillsammans, men inte har en aning om ifall den man står närmast onanerar eller inte? Känns som att något brister i sexsnacket då.
    Att förbjuda en partner att ha självsex är sjukt. Har som tur är aldrig träffat på en sån person. Svartsjukevarning och sexlustdödare!

...

Så tänker inte jag. Någon gång har jag frågat henne om det händer att hon onanerar, och då har hon sagt ja. Men mer än så har vi inte pratat om det.

Jag tycker att man ska få ha sina små hemligheter i ett förhållande, vara lite mystisk och okänd för den andre. Det gör det mer spännande att leva ihop. 
Svar på tråden Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?