Inlägg från: Anonym (69"-man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (69"-man)

Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?

Självklart runkar jag när jag är i ett förhållande! Doktorn har gett rådet att ha cirkulation på mina kroppsvätskor för att hålla mig frisk. Att spruta ofta minskar risken för prostataproblem. Min fru vet att jag har som personligt mål att spruta 270 dagar per år av hälsoskä. Hon orkar inte ha sex ens i närheten så ofta så därför hjälper hon mig att skapa tid i vardagen för att jag ska få det gjort, utan att det är direkt uttalat.
    Det har inte med sex eller relationen mellan oss att göra utan mer som att vi båda är engagerade i att skapa möjlighet för att träning. Det är liksom för hälsans skull, att vi vill skapa så bra möjligheter för ett långt liv tillsammans.

• Anonym (69"-man)
    Anonym (?) skrev 2025-08-16 15:52:17 följande:
    Då borde alltså munkar och andra som avstår att runka vara klart överrepresenterade vad gäller problem med prostatan?
    Du borde kanske kolla upp din "läkare" vad gäller utbildning och trovärdighet.
    Ja munkar som inte onanerar borde i höggrad ha årostataproblem. Nu är det så att jag har kollat upp detta och det finns flera långtidsstudier som påvisar att män som får utlösning 21 dagar i månaden eller oftare har 30% lägre risk för prostatacancer. Jag följer forskningen på området och man har ännu inte förstått varför det är såhär, men allt tyder på att det är en kausalitet för man har inte hittat några andra korrelerande samband.
  • Anonym (69"-man)
    Anonym (?) skrev 2025-08-16 21:29:11 följande:
    Om du följer forskning på området så bör du ju kunna visa länkar till de olika resultaten.
    Du förstår inte resultaten och tydligen ingen annan heller trots att du följer forskningen - ok ...
    Om det funkar för dig- runka på! Men hänvisa inte till forskning som du inte kan backa upp.
    Var så god här kan du kolla. Det finns fler jag har dem inte tillgängliga på semestern men du kan säkert använda Google.

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27033442/

Mina slutsatser av studierna är egentligen irrelevanta men tre doktorer som jag träffat har oberoende av varandra påstått att det finns ett sambandet finns.
Svar på tråden Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?