Inlägg från: Anonym (383838) |Visa alla inlägg
  • Anonym (383838)

Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?

Varför skulle man inte onanera i ett förhållande?

Ett sexliv med partnern och ett med sig själv är sunt och naturligt. Men att inte kunna prata med sin partner om att man har onanerat eller gjorde det för några dagar sen och vad som var skönt verkar helskruvat.
    Ett sånt hemlighetsmakeri skulle jag aldrig vilja ha med en partner. Sen måste man inte snacka om det alltid eller berätta om varje gång man gjort det, det får inte bli kontrollerande. 
    Att prata om det är däremot bra. Tänk att leva ett helt liv tillsammans, men inte har en aning om ifall den man står närmast onanerar eller inte? Känns som att något brister i sexsnacket då.
    Att förbjuda en partner att ha självsex är sjukt. Har som tur är aldrig träffat på en sån person. Svartsjukevarning och sexlustdödare!

Killen jag har nu är lite annorlunda jämfört med tidigare förhållanden. Han rodnar när jag tex varit bortrest och frågar om det blivit någon runk under tiden jag varit borta :D Han var ännu värre i början, jätteblyg för att prata om något så naturligt. 
    Nu kan han berätta att han runkat men så fort man frågar vad han tänkte på så vågar han inte säga annat än "dig och våra stunder tillsammans", suck! Det fattar jag med att sexuella fantasier och verklighet är två skilda saker. Det vore konstigt om han enbart tänkte på mig och jag försöker förklara för honom att tankar om något annan än mig eller om något annat än han gjort med mig bara är naturligt och roligt att veta. Vill inte pusha honom så det är inte väldigt ofta vi pratar om detaljer om vad han tänker på.

Finns det någon man eller kvinna här som helt ärligt enbart fantiserar om sin partner vid onani? När man för längesen passerat nykärstadiet. Har väldigt svårt att tro det och frågar mig samtidigt om det ens är sunt? Som att man skulle vara skadad av en tidigare svartsjuk partner som försökt förbjuda tankar på andra/annat än partnern vid onani? Så pass att det är skämmigt att berätta för den man lever med om sina fantasier.

• Anonym (383838)
    Anonym (Kobra) skrev 2025-08-14 09:42:02 följande:
    Är 40-årig man i mångårig relation.

Jag onanerar mest i duschen. Brukar fantisera om andra kvinnor som suger av mig då. Dels kan det vara kvinnor som jag faktiskt blivit avsugen av, att jag rekonstruerar dessa tillfällen för mitt inre. Dels kan det vara kvinnor som jag inte haft sexuella relationer med men som jag tycker är attraktiva. Nu brukar en vän till min flickvän dyka upp t ex.

Det går lite i perioder vem eller vilka jag fantiserar om. Det är lite som en kortlek haha. Skulle kunna berätta för min partner om dessa fantasier men ser inte riktigt poängen.
    Det är helt naturligt att tänka på andra eller annat.

Men ja, om man tänker på någon person som finns i närheten av er, tex. flickvännens kompis eller mamma så är det nog verkligen bäst att hålla tyst om det!

Jag fantiserade om en annan kvinna under en lång tid. Säkert för att hon var hetro och därmed oåtkomlig. Det var heller inget grovt. En kyss eller smek utanpå kläderna. Det kunde räcka för explosioner. Märkligt. Har aldrig hänt igen. 
    Annars fantiserar jag sällan om personer. Bara ansiktslösa personer som inte finns i verkligheten. 
  • Anonym (383838)
    Anonym (Onansson) skrev 2025-08-15 17:43:21 följande:
    Så tänker inte jag. Någon gång har jag frågat henne om det händer att hon onanerar, och då har hon sagt ja. Men mer än så har vi inte pratat om det.

Jag tycker att man ska få ha sina små hemligheter i ett förhållande, vara lite mystisk och okänd för den andre. Det gör det mer spännande att leva ihop. 
    Och jag är en sån som vill prata om allt typ. Däremot inte ingående om ekonomi. Eller förhöra varandra om vilka man pratat med under dagen och exakt vad man pratat om. Tendens till kontroll, nej tack!
    Man är olika helt enkelt och det är heller inget konstigt eller fel.

Att däremot uttrycka att andra är äckliga och konstiga, som vissa i den här tråden, för att de onanerar i förhållanden. Det tycker jag är fel. De kan berätta hur de gör själva utan att döma andra som ägnar sig åt helt naturliga saker. 
  • Anonym (383838)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-15 23:32:21 följande:
    Kan väl för fan inte jag veta? 
    Vilket drygt svar på ts fråga om han är ensam om att runka i ett förhållande!

Självklart är han inte ensam om det! Det förstår alla, nåja de flesta..
  • Anonym (383838)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-15 23:32:21 följande:
    Kan väl för fan inte jag veta? 
    Vilket drygt svar på ts fråga om han är ensam om att runka i ett förhållande!

Självklart är han inte ensam om det! Det förstår alla, nåja de flesta..
  • Anonym (383838)
    Anonym (Man35) skrev 2025-08-25 12:54:23 följande:

Ja vi har olika sexlust. Hon vill ha sex några dagar varje månad annars inte alls. Jag vill ju typ varje dag så då blir det onani. Det jag har dåligt samvete är att jag använder lite porr eller fantasi och inte enbart tänker på henne när jag onanerar.

Du har fri rätt till dina tankar utan att få dåligt samvete! 
    Brukar hon vilja kontrollera dina tankar?
Svar på tråden Är det bara jag som onanerar i ett förhållande?